صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و چهار - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و چهار - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

العربی الجدید
قطر

روز جهانی کارگر در کشورهای عربی در حالی جشن گرفته می‌شود که این کشورها همگی از چندین بحران همزمان همچون بیکاری، عدم امنیت شغلی، پایین بودن دستمزدها و مسائل حقوق بشری رنج می‌برند. در این بین کارگران یمنی مجبور به تحمل مصائب جنگ نیز هستند. هرچند که در عراق و سوریه نیز وضعیتی مشابه احساس می‌شود و اغلب آنها وضعیت معیشتی نابسامانی دارند.

 

ایندیپندنت
بریتانیا

بحران سودان در حالی با قوت تمام ادامه دارد و مردم این کشور در حال فرار از آن هستند که نهادهای مختلف بین‌المللی خواهان ادامه آتش‌بس و ایجاد فضای مذاکره بین دوطرف درگیر در این بحران شامل ارتش و شبه نظامیان هستند. اما کوچک‌ترین نشانه‌ای از مصالحه بین دو طرف دیده نمی‌شود و هر کدام دیگری را متهم به جنایت می‌کنند و باعث دوپارگی جامعه سودان نیز شده‌اند.

 

وال استریت ژورنال
امریکا

بر اساس تقویمی تازه پیدا شده بین وسایل متعلق به جفری اپستین، سرمایه‌دار معروف امریکایی که نامش در پرونده‌های سوء استفاده جنسی بسیاری بود، او ارتباط‌های نزدیکی با شماری از سرشناس‌ترین سیاستمداران امریکایی داشته است که می‌تواند باعث بدنامی آنها شود. از جمله این افراد ویلیام برنز، مدیر کنونی سازمان سیا و حتی نوام چامسکی، زبان‌شناس و فیلسوف معروف امریکایی هستند.

 

گلوب اند میل
کانادا

بر اساس اطلاعاتی که سرویس اطلاعاتی کانادا به دست آورده است، چین این کشور را به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف خود می‌بیند. با همین رویکرد، تلاش‌های بی وقفه‌ای در شبکه‌های مجازی و همین طور زمینه‌های اقتصادی داشته است. سرویس اطلاعاتی کانادا همچنین درباره مداخله‌جویی‌های احتمالی چین در انتخابات و مسائل داخلی این کشور هشدار داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی