صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و چهار - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و چهار - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

نشست پنج جانبه امان با هدف سوریه
نشست پنج جانبه پیرامون سوریه میان وزرای خارجه اردن، مصر، عراق و عربستان با حضور وزیر خارجه سوریه در امان آغاز شد. وزیر خارجه اردن کمی پیش از شروع نشست وزیران خارجه چهار کشور عربی درباره سوریه، با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد. به گزارش العربی الجدید، این نشست در یکی از هتل‌های امان، پایتخت اردن و پشت درهای بسته برگزار شده است.

 

جریمه لیز تراس به‌خاطر سوء‌استفاده
نخست‌وزیر سابق انگلیس باید یک صورتحساب ۱۵۰۰۰ دلاری را به خاطر استفاده خصوصی از یک اقامتگاه دولتی در زمان خدمتش در دولت پرداخت کند. به گزارش اسپوتنیک، تراس با پرداخت یک صورتحساب ۱۲۰۰۰ پوندی، (۱۵۰۰۰ دلاری) به خاطر فقدان حوله‌ها و دمپایی‌ها و همچنین مواد غذایی و نوشیدنی در اقامتگاه دولتی «چِوِنینگ هاوس»، اقامتگاهی که در اختیار وزرای خارجه انگلیس قرار می‌گیرد، موافقت کرده است.

 

چین: شورای امنیت باید اصلاح شود
پس از آنکه وزیر خارجه روسیه اعلام کرد قدرت‌های غربی بیش از حد در شورای امنیت سازمان ملل حضور دارند، وانگ یی، عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین از کشورهای در حال توسعه خواست تا حرف بیشتری برای بیان در این نهاد بین‌المللی داشته باشند. به گزارش راشاتودی او در جریان دیدار با سفرای کویت و اتریش در سازمان ملل گفت:‌ اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل باید عادلانه و صادقانه باشد و باعث افزایش حضور و شنیده شدن صدای کشورهای در حال توسعه شود.

 

نشست فوری سازمان همکاری اسلامی
برای سودان
منابع از تصمیم سازمان همکاری اسلامی برای برگزاری نشستی به منظور بررسی تحولات سودان خبر دادند. بنا بر بیانیه این سازمان، طی روز چهارشنبه هفته جاری (فردا) نشست اضطراری با موضوع بررسی تحولات سودان برگزار خواهد شد. این نشست به درخواست عربستان سعودی برگزار می‌شود. این در حالی است که گزارش‌ها حاکی از ادامه درگیری‌های مسلحانه خونبار در سودان است.

جستجو
آرشیو تاریخی