صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و چهار - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و چهار - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

عاملان شهادت حمیدرضا الداغی سابقه شرارت و قتل داشتند

جزئیات تشییع پیکر شهید حمیدرضا الداغی در حرم رضوی

مراسم وداع با پیکر شهید الداغی در حالی برگزار شد که روز گذشته متهمان سابقه‌دار پرونده به جنایت اعتراف کردند.
تا همین دیروز یک شهروند ساده بود، یا شاید کسی که همه فکر می‌کردند یک شهروند ساده است. اما حالا نام حمیدرضا الداغی برای هر ایرانی آشناست؛کسی که در دفاع از ناموس وطن جان خود را فدا کرد و شهید شد.
همه چیز از انتشار یک کلیپ در فضای مجازی شروع شد که تنها چند ساعت کافی بود برای اینکه این کلیپ مثل بمب در اخبار فضای مجازی منفجر شود. تصاویر، مردی را نشان می‌داد که در اعتراض به اراذل و اوباشی که مزاحم دو دختر جوان شده بودند با آن اشرار درگیر شد. مرد جوان با دست خالی با آنها گلاویز شد ولی اشرار بی‌رحم اقدام به چاقوکشی کردند و با وارد کردن ضرباتی به آن جوان به نام حمیدرضا الداغی سبب شهادت مرد جوان شدند.
بعد از شهادت حمیدرضای 40 ساله که معمار و طراح ساختمان بود، مأموران انتظامی تلاش خود را برای دستگیری متهمان به قتل او آغاز کردند و در کمتر از 10 ساعت اشرار شناسایی و دستگیر شدند.
یکی از متهمان به قتل، جوانی 16 ساله است که سه سال قبل در جریان یک درگیری مرتکب قتل شده بود. او در اولین اعترافات خود گفت: «شب حادثه مزاحم دو، سه دختر شده بودیم که یک جوان با ما دعوا کرد. من هم چاقو درآوردم و به او چند ضربه زدم. چند سال قبل هم در جریان یک نزاع به یک فرد چاقو زدم که او هم به قتل رسید.»
متهم دیگر که 18 سال سن دارد نیز در شرح ماجرا گفت: «دو فقره سابقه شرارت و درگیری دارم.آن شب آن جوان می‌خواست از دخترانی که ما مزاحم آنها شده بودیم دفاع کند، ما هم چاقو کشیدیم و به او ضربه زدیم.»
دیروز ساعت 9 صبح پیکر این شهید امر به معروف از مسجد جامع تا حرم رضوی در مشهد تشییع شد و جمعیت عظیمی در مراسم وداع با پیکر شهید الداغی شرکت کردند. شاید همدردی این جمعیت با مادری داغدار، تسلی بخش داغ او باشد؛مادری که حالا دو روز است تصویر اشک و ضجه‌هایش به قلب هر بیننده‌ای خنج می‌زند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی