صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث کوتاه

بازداشت 5 جیب‌بر
پنجه طلا در دربی تهران
مأموران پلیس تهران در یک عملیات نامحسوس 5 جیب‌بر حرفه‌ای را که در دربی تهران دست به سرقت زده بودند، دستگیر کردند. سرهنگ «محمد گودرزی» رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در خصوص جزئیات این خبر گفت: اردیبهشت ماه سال‌جاری با توجه به برگزاری دربی، مأموران عملیات کلانتری 141 شهرک گلستان به صورت نامحسوس در داخل استادیوم مستقر شدند و اقدام به اجرای طرح شناسایی سارقان کردند که در همین حین 5 مرد جوان را که به صورت تیمی، اقدام به زاغ زنی و سرقت از شهروندان می‌کردند شناسایی کرده و تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.
این مقام انتظامی به اقدامات پیش‌دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام‌تر مأموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهمان به سایر واحد‌های مستقر، هر 5 متهم در یک عملیات منسجم و پلیسی دستگیر شدند و در بررسی‌های بیشتر از متهمان یک قبضه سلاح سرد و 27 دستگاه تلفن همراهی که متهمان قبل از دستگیری سرقت کرده بودند کشف شد. رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: متهمان حدوداً 30 ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و 50 فقره سرقت مشابه با همکاری همدیگر معترف و اظهار داشتند پس از سرقت تلفن همراه اموال مسروقه را به فرد معینی فروخته‌اند. سرهنگ گودرزی در پایان با اشاره به سوابق یکی از متهمان در امر سرقت و تحمل حبس در زندان خاطرنشان کرد: متهمان برای کشف جزئیات بیشتر پرونده تحویل پایگاه دوم پلیس آگاهی شدند.

پایان 30 سال زندگی پنهانی قاتل فراری در میناب
عامل یک جنایت خونین که پس از قتل به خارج کشور فرار کرده بود پس از 30 سال وقتی تصمیم به بازگشت گرفت دستگیر شد. سال 1372 در روستای راونگ از توابع شهرستان میناب جنایت خونین رقم خورد و از همان زمان موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
قاتل در همان روزهای ابتدایی وقوع قتل شناسایی شد اما با وجود تلاش پلیس برای دستگیری متهم، او توانست خودش را پنهان کند تا اینکه معلوم شد متهم از کشور به مقصد نامعلومی متواری شده است. تلاش برای دستگیری قاتل همچنان ادامه داشت تا اینکه ردی از متهم در کشور پاکستان پیدا و در نهایت با کار اطلاعاتی مشخص شد این فرد در روزهای اخیر و پس از حدود 30 سال قصد دارد به صورت مخفیانه وارد کشور شود. کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان میناب با انجام اقدامات گسترده پلیسی مسیر تردد متهم را شناسایی و او را در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر کردند. متهم در مواجهه با مستندات پلیس به قتل با انگیزه شخصی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
 
گروگانگیری مسلح پسر جوان در زاهدان
پسر جوان که توسط مرد مسلح در زاهدان به گروگان گرفته شده بود در عملیات پلیسی در این شهر نجات پیدا کرد. سردار «دوستعلی جلیلیان» فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی ربایش جوانی در یکی از محلات شهرستان زاهدان بلافاصله تیمی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی استان وارد عمل شدند.
وی افزود: در تحقیقات میدانی از شاهدان عینی، مشخص شد فردی مسلح با تهدید سلاح گرم، پسر جوان را با یک خودروی سواری ربوده و بسرعت از محل متواری شده است.فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، به منظور حفظ جان این جوان، کارآگاهان پلیس آگاهی تلاش گسترده‌ای را برای رهایی او آغاز کردند و در نتیجه تحقیقات تخصصی خود هویت عاملان این اقدام را شناسایی و مشخص شد، متهمان به دلیل اختلافات مالی این جوان را گروگان گرفته‌اند.  این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: سرانجام با تلاش پلیس، مخفیگاه گروگانگیران در یکی از خیابان‌های زاهدان شناسایی و روز شنبه متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و جوان ربوده شده نیز از اسارت آزاد شد و به آغوش خانواده بازگشت.

جستجو
آرشیو تاریخی