صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و دو - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و دو - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

اخبار

دولت ایران کم‌خرج‌ترین دولت خاورمیانه
صندوق بین‌المللی پول، دولت ایران را به‌عنوان کم‌خرج‌ترین دولت خاورمیانه از نظر نسبت هزینه‌کرد به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد.
جدیدترین آمار ارائه شده از سوی صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد نسبت هزینه‌های دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۲.۲۹ درصد بوده که کمترین رقم در میان ۱۱ دولت خاورمیانه‌ای در این سال بوده است.
یمن و قطر به ترتیب پس از ایران در جایگاه دومین و سومین دولت کم‌خرج خاورمیانه در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته‌اند. نسبت هزینه‌کرد دولت به تولید ناخالص داخلی یمن در سال میلادی گذشته ۱۲.۷۳ درصد و این رقم برای قطر ۲۵.۴۲ درصد برآورد شده است.

 

تجاری‌سازی 12.3 میلیون حساب بانکی
۱۵ بانک باقی مانده به سامانه تفکیک حساب‌های تجاری می‌پیوندند.
مدیر اداره مهندسی نرم‌افزار بانک مرکزی با بیان اینکه از دی ماه ۱۴۰۱ تاکنون 12 میلیون و 300 هزار حساب تجاری‌سازی شده است، بر لزوم تسریع در پیوستن ۱۵ بانک باقی مانده به سامانه تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری تأکید کرد.
به گزارش بانک مرکزی، حسن میرزاپور با بیان اینکه تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری از دی ماه ۱۴۰۱ با همکاری سازمان امور مالیاتی عملیاتی‌سازی شده است، تصریح کرد: طی مدت چهار ماه، 12 میلیون و 300 هزار حساب تجاری‌سازی شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی