صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و دو - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و دو - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

تشییع و تدفین پیکر
آیت‌الله سلیمانی در قم

 پیکر مطهر شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری روز شنبه با حضور قشرهای مختلف مردم قم تشییع و پس از اقامه نماز میت از سوی مرجعیت شیعه آیت‌الله جوادی آملی، در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

جشن پیروزی مقاومت در سوریه
 با حضور آیت‌الله رئیسی
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به سوریه اظهار کرد: جشن پیروزی مقاومت، در سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه برگزار خواهد شد. محمد جمشیدی در توئیتی نوشت: «‏غرب آسیا یک دوره تحول ژئوپلیتیک ۱۲ ساله به شدت پرتنش را طی کرده که پیروز قطعی آن جمهوری اسلامی ایران و بازنده قطعی آن امریکاست. جشن پیروزی مقاومت، در سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه برگزار خواهد شد. رحمت الهی بر حاج قاسم شهید که به همه آموخت قدرت در میدان تنها راه موفقیت دیپلماسی است.»

پیگیری مصوبات استانی دولت از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور
معاون اجرایی رئیس جمهور به منظور نظارت میدانی و بررسی آخرین وضعیت پیشرفت و تحقق مصوبات سفر نخست استانی هیأت دولت و رفع موانع و تسریع در روند اجرا وارد کهگیلویه و بویراحمد شد. به گزارش ایرنا، محسن منصوری در این سفر دو روزه با بازدید پروژه‌های مهمی همچون پتروشیمی گچساران، سایت ۲۸۸ واحدی نهضت ملی مسکن، محل احداث پتروپالایشگاه گچساران و منطقه ویژه اقتصادی به ارزیابی پیشرفت این پروژه‌ها و موانع اجرایی احتمالی‌شان خواهد پرداخت.   
 

تداوم رایزنی‌های منطقه‌ای
وزیر دفاع
وزرای دفاع جمهوری‌های قرقیزستان، قزاقستان و تاجیکستان در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدارها وزرای دفاع سه کشور در گفت‌وگو با امیر آشتیانی حضور ایران در منطقه را حضوری فعال و اثرگذار دانسته و بر ضرورت افزایش تعاملات دوجانبه تأکید کردند. وزیر دفاع نیز در این دیدارها نقش اجلاس شانگهای را در تقویت امنیت کشورهای آسیایی و آسیای مرکزی مهم و توسعه تعاملات را منتج به پیشرفت‌های همه‌جانبه بویژه در حوزه دفاعی دانست. وی در دیدار با همتای تاجیکستانی خود با بیان اینکه منطقه آسیای مرکزی به محل تعامل و بعضاً تقابل و رقابت ژئوپلیتیکی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شده است، گفت: در چنین شرایطی قدرت‌های فرامنطقه‌ای به دنبال منافع خود هستند و بر همین اساس دو کشور می‌بایست برای حفظ امنیت منطقه همکاری‌های خود را تقویت کنند.


تأکید وحیدی بر نقش شوراها در تقویت مشارکت‌ انتخاباتی مردم
وزیر کشور در همایش روز ملی شوراها  با اشاره به برگزاری انتخابات دوره دوازدهم مجلس در اسفند ماه سال جاری نمایندگان شوراهای شهر و روستای کشور را به تلاش برای تحقق راهبرد چهارگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات پرشور دعوت کرد.
به گزارش فارس، احمد وحیدی در جمع هزاران نفر از نمایندگان مردم در شوراهای شهر و روستای کشور با بیان اینکه «شوراها به شکلی واقعی و رسمی برای مدیریت‌های محلی مناسب‌ترین و بهترین گزینه‌ها را به کار می‌گیرند»؛ جلب اعتماد و مشارکت بیشتر مردم در سرنوشت خود را سرمایه اجتماعی دانست که به مدد و نوع کار و تلاش در شوراها محقق می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی