صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

ارتش، نفتکش فراری را
توقیف کرد
 خبر اول اینکه،  بر اثر صدمه زدن یک فروند کشتی متخلف به یک شناور ایرانی هنگام خروج از خلیج فارس و ورود به دریای عمان که منجر به مفقود شدن دو نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر از خدمه این شناور شد، کشتی ناشناس بر خلاف مقررات بین‌المللی مبنی بر کمک به شناور و مصدومان، اقدام به خاموش کردن سیستم ردیاب و فرار از خلیج فارس کرد که بلافاصله پس از درخواست از سوی مرکز تجسس و نجات دریایی (MRCC)، نیروی دریایی ارتش اقدام به رهگیری، شناسایی و توقیف نفتکش ناشناس در دریای عمان کرد. به گزارش ارتش، در این عملیات ناوشکن بایندر نیروی دریایی ارتش با حکم قضایی، کشتی متخلف را که با پرچم جزایر مارشال در حال فرار بود توقیف و به آب‌های ساحلی ایران هدایت کرده است.

نامه توبیخ آمیز خاتمی
علیه نصیری
 خبر دیگر اینکه،محمد ایمانی روزنامه‌نگار، تصویری از نامه توبیخ‌آمیز محمد خاتمی وزیر وقت ارشاد به مهدی نصیری سردبیر وقت روزنامه کیهان در سال 69، منتشر کرد. در بخشی از این نامه که به دستخط خاتمی نگاشته شده، وی با گلایه از عدم پوشش مناسب خبر برگزاری تجمع علیه مفاسد اخلاقی در روزنامه کیهان، خطاب به نصیری می‌نویسد: «نمی دانم این برخورد زشت و غیر قابل توجیه کیهان را بر چه حمل کنم؟ روشنفکری، مخالفت با حزب الله، طرفداری از فساد !! یا عقل و منطق ؟!»
این نامه در حالی منتشر شده است که محمد خاتمی اخیراً در دیدار با برخی فعالان رسانه‌ای به نصیری توصیه کرده تا تفکرات و مقالات پراکنده خود که عمدتاً در مخالفت با مشی سیاسی جمهوری اسلامی است، در یک کتاب جمع‌آوری کند. محمد ایمانی با اشاره به این ماجرا، ائتلاف عناصر معارض سال‌های دور را به ائتلاف «اصحاب جمل» تشبیه کرده است.

سانسور در شبکه،  اقرار در توئیتر
 شنیدیم که،یکی از مجری‌های بی‌بی‌سی فارسی درحالی از بحران اقتصادی در انگلیس سخن می‌گوید که این شبکه سلطنتی سعی بر سانسور اخبار مشکلات کم‌سابقه در جزیره انگلیس دارد. این مجری در توئیتر خود نوشت که در سال 2022 نزدیک به
3 میلیون بسته غذایی بین نیازمندان انگلیسی توزیع شده  که 36 درصد بیشتر از سال 2021 است. او اضافه کرد: 760 هزار نفر برای بار اول این بسته‌ها را دریافت کردند و یک میلیون کودک نیز از جمله دریافت‌‌کنندگان بسته‌های معیشتی و خیریه در انگلیس بودند.
گفتنی است BBC فارسی با مالیات مردم انگلیس اداره می‌شود و دولت این کشور از طریق این شبکه به دنبال پیگیری منافع خود در افکار عمومی ملت‌های فارسی‌زبان از جمله در ایران، افغانستان و تاجیکستان است.

حضور سفرای منطقه در مراسم روز ارتش ایران در روسیه
 دست آخر اینکه، مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی سفارت کشورمان در روسیه برگزار شد. به گزارش ایسنا، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در این ارتباط در صفحه توییتر خود نوشت: «به مناسبت مراسم گرامیداشت ‎روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، میزبان جمعی از سفرا و وابسته های نظامی کشورهای مختلف بودیم. حضور سفرای کشورهای منطقه از جمله قطر، عربستان، سوریه، فلسطین، عراق، عمان و چند کشور دیگر نشانگر نتیجه بخش بودن سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در فشردن دست دوستی همه کشورهای منطقه است.»

جستجو
آرشیو تاریخی