صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

  عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: خطه اردبیل با داشتن پیشینه تاریخی، علما و فقهای بی‌نظیر همچون محقق و مقدس اردبیلی و سایر بزرگان توانسته در صدر توجه جهانی قرار گیرد.
 علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره آخرین پیگیری‌های حقابه هیرمند اظهار کرد: در حال رایزنی با هیأت حاکمه افغانستان هستیم تا در یکی دو هفته آینده همراه با هیأتی به این کشور رفته و موضوع حقابه را پیگیری کنیم.
 علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ موافقت اصولی در دو سال قبل به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ارائه شده و ۲ هزار و ۵۸۰ طرح گردشگری با 3 هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ارزش در دست اجراست.
 داریوش فرمانی، سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه با تأکید بر اینکه با هیچ تخلفی در محدوده طاق‌بستان مماشات نمی‌شود، گفت: در جانمایی طرح‌ها و صدور مجوزهای ساخت و ساز در این منطقه باید به گونه‌ای عمل شود که فضای آن را به هم نریزد و نظم مناسبی داشته باشد.
 حسن وحید، معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: تلاش می‌کنیم عقب‌ماندگی در برنامه‌های هفتم و هشتم توسعه کشور را برطرف کنیم. بر این اساس در طول برنامه هفتم توسعه ۵۰ میلیون هکتار و در برنامه هشتم ۴۰ میلیون هکتار طرح آبخیزداری در کشور اجرا خواهد شد.
 جمشید حمزه‌زاده، رئیس مجمع تشکل‌های گردشگری کشور گفت: کرونا در سال‌های گذشته بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان به صنعت هتلداری و اقامتگاه‌های کشور آسیب زده است.
 نصرالله ابراهیمی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: برای نخستین بار و به شکل همزمان کار مطالعات باستان‌شناسی پنج محوطه تاریخی با هدف اثبات قدمت تاریخی این استان آغاز شد.
 علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: امسال فصول کاوشی در تپه اشرف را در فضای تعاملی و پژوهش آغاز و این بخش فراموش شده از هویت باستانی اصفهان را احیا خواهیم کرد.
حسن ابراهیمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان از تولد دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پهنه تکثیر و پرورش این گونه حیوانی در معرض تهدید آن شهرستان، خبر داد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی