صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

دلار در صرافی‌ها زیر نرخ مرکز مبادله خریداری می‌شود
به گزارش مهر، بررسی تغییرات نرخ‌های پیشنهادی صرافی‌ها و مرکز مبادله ارز و طلا برای خرید دلار نقدی نشان می‌دهد طی دو روز گذشته نرخ خرید دلار در صرافی‌ها کمتر از نرخ خرید دلار در مرکز مبادله ارز و طلا بوده است.
براساس داده‌های منتشر شده در سایت کانون صرافان ایران، نرخ خرید دلار نقدی در صرافی‌ها که طی ۱۷ روز گذشته روند کاهشی به خود گرفته بود، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به ترتیب ۴۱۸۰۰ و ۴۱.۵۸۰ تومان اعلام شد. این درحالی است که نرخ خرید دلار نقدی در مرکز مبادله به ترتیب ۴۱۹۰۹ و ۴۱.۶۴۲ تومان بود.
 
قیمت دلار کاهش یافت
روز گذشته نرخ انواع ارز شامل دلار، یورو و درهم به صورت اسکناس و حواله و قیمت ربع سکه در مرکز مبادله ایران کشف و اعلام شد که نسبت به روزهای قبل کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا، آخرین قیمت انواع ارز در مرکز مبادله ایران اعلام شد. بر این اساس روز ششم اردیبهشت‌ماه آخرین نرخ ثبت شده هر دلار امریکا به صورت اسکناس و حواله به ترتیب ۴۱ هزار و ۹۶۶ تومان و ۳۸ هزار و ۱۵۰ تومان بود.
هر یورو نیز به صورت اسکناس ۴۶ هزار و ۴۶ تومان و حواله آن ۴۱ هزار و ۸۶۰ تومان قیمت‌گذاری شد. همچنین هر درهم اسکناس نیز ۱۱ هزار و ۴۲۷ تومان قیمت‌گذاری شد و هر درهم حواله به ۱۰ هزار و ۳۸۸ تومان رسید.
 
عرضه ۲۴۰ میلیون دلار به صورت حواله
مجموع ارز عرضه شده به صورت حواله طی روز جاری به معادل ۲۴۰ میلیون دلار رسید. به گزارش بانک مرکزی مجموع عرضه ارز به صورت حواله در سامانه نیما روز 5 اردیبهشت معادل ۲۴۰ میلیون دلار و مجموع ارز معامله شده به صورت حواله معادل ۱۷۶ میلیون دلار بود. گفتنی است مجموع معاملات روز سه‌شنبه در سامانه نیما معادل ۱۴۵ میلیون دلار بود.

 

الزام اتصال تمام بانک‌ها به سامانه استعلام ثبت احوال
مدیر اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی گفت: بانک‌ها ملزم هستند به سازمان ثبت احوال استناد کنند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد‌حسین دهقان با اشاره به اینکه مردم نباید دچار سردرگمی شوند، گفت: لازم است سامانه املاک و اسکان و سازمان ثبت احوال با هم هماهنگ بوده و اطلاعات یکسان داشته باشند چراکه اگر بانک ملزم به استعلام همزمان از سازمان املاک و ثبت احوال باشد اما اطلاعات یکسان نباشد، نمی‌تواند خدماتی ارائه کند و در نهایت نارضایتی مشتری را به‌ دنبال خواهد داشت.
دهقان با اشاره به چند قانون مربوط به استعلام محل اقامت مشتریان که دارای ابهاماتی است، اظهار کرد: براساس قانون، ارائه برخی خدمات منوط به استعلام از سامانه ملی املاک و اسکان کشور است و همزمان در برخی قوانین نیز به الزام استعلام از سازمان ثبت احوال کشور تأکید شده است که بانک‌ها ملزم هستند به سازمان ثبت احوال استناد کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی