آیت‌الله رئیسی در همایش سراسری فرماندهان انتظامی مطرح کرد

مهربانی، تدبیر و اقتدار؛ ۳ ویژگی ضروری برای فراجا

رئیس جمهور روز گذشته در بیست و ششمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران فراجا در سالن کوثر ستاد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مجموعه فراجا را مجری قوانین مجلس، بازوی دولت در تأمین امنیت، آسایش و آرامش مردم و رفاه عمومی و ضابط قوه قضائیه دانست و بر تعامل و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها با فراجا در تأمین امنیت پایدار تأکید کرد.
آیت‌الله رئیسی، «مهربانی، تدبیر و اقتدار» را سه ویژگی ضروری برای فراجا دانست و اظهارکرد: پلیس باید در برابر اشرار، مجرمان، قانون‌شکنان و متجاوزان به حقوق مردم مقتدر و مدبرانه و با برنامه ظاهر شده و با مردم مهرورزی کند.
رئیس جمهور، اعتماد ارکان نظام و آحاد جامعه به فراجا را سرمایه بزرگی توصیف و تأکید کرد: ضرورت دارد فراجا برای افزایش این سرمایه بزرگ تلاش کرده و اجازه ندهد این اعتبار و اعتماد کاسته شود.

حفظ هوشمندی در برابر فتنه‌ها
آیت‌الله رئیسی ارزش‌های موجود در آداب، سنن و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را از سرمایه‌های ارزشمند در مصون‌سازی جامعه در برابر جرایم و ناهنجاری‌ها دانست و بر ایجاد ساختارها و سازکارهای مناسب، برای تقویت این ارزش‌ها و ترویج سبک زندگی مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی تأکید کرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان با آشوب‌آفرینی تلاش کردند فضای جامعه را ملتهب کنند، افزود: اما ملت و نیروهای امنیتی و انتظامی با حضور هوشیارانه و مقتدر در صحنه آنها را ناکام گذاشتند؛ حفظ این هوشمندی برای تداوم خنثی‌سازی فتنه‌ها و توطئه‌ها ضروری است. وی ادامه داد: امروز امنیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی جامعه مورد تهدید دشمن قرار دارد و نیروی انتظامی در برابر این ناهنجاری‌ها و کسانی که می‌خواهند ناامنی ایجاد کنند، نقش بازدارندگی دارد که لازمه و مقدمه این نقش‌آفرینی، صیانت از سلامت سازمانی است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش حمایت دولت از نیروی انتظامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: دولت وظیفه خود می‌داند از خدمتگزاران ملت که در خط مقدم صیانت از آزادی‌های مشروع و حقوق حقه مردم، به تأمین امنیت و آسایش جامعه اشتغال دارند، حمایت کرده و مطالبات آنها را مورد توجه قرار دهد.
پیش از سخنان رئیس جمهور، سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان فرمانده فراجا، با ارائه گزارشی از عملکرد فراجا در دوره مدیریت خود، اظهارکرد: فراجا یار و یاور دولت در همه مأموریت‌هاست تا بتوانیم به اتفاق یکدیگر بیانات رهبر معظم انقلاب در جلب رضایت مردم و تأمین آسایش و امنیت آنها در راستای کسب رضایت الهی را تحقق بخشیم.
ضرورت همکاری در تمام سطوح حکمرانی کشور
رئیس جمهور روز گذشته در جلسه هیأت دولت نیز با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره اهمیت تعامل و هماهنگی قوای سه‌گانه گفت: همدلی و هماهنگی نه فقط در میان قوای سه‌گانه که باید در تمام سطوح و اجزای نظام حکمرانی کشور سرلوحه عمل قرار گیرد. آیت‌الله رئیسی با تأکید مضاعف بر اهمیت همگرایی و هم‌افزایی در سطح قوه مجریه، افزود: وجود تفاوت نظر در سطوح کارشناسی امری طبیعی است اما این نظرات در موضوعات مختلف باید در جلسات تخصصی مطرح شود و پس از مباحثات و گفت‌و‌گوهای نخبگانی، نهایتاً در حوزه تصمیم‌سازی و اجرا، شاهد اجماع و اتفاق نظر باشیم و آنچه به عنوان نتیجه نهایی و در عمل در معرض نگاه و قضاوت مردم قرار می‌گیرد، باید نشان‌دهنده وحدت اجزا و انسجام تصمیمات کلیت قوه مجریه باشد.
رئیس جمهور در ادامه، اقدامات بانک مرکزی برای جلوگیری از اضافه برداشت بانک‌ها را تصمیم خوبی برشمرد و گفت: این رویه باید با جدیت دنبال شود. باید در وهله اول به بانک‌هایی که اضافه برداشت دارند، اخطار داده شده و در مرحله بعدی با قاطعیت با این موضوع برخورد شود.
 
بررسی اصلاح ساختار بودجه در شورای هماهنگی اقتصادی قوا
عصر روز گذشته، جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست آیت‌الله رئیسی و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد. در این جلسه که به اصلاح ساختار بودجه اختصاص داشت، چالش‌های اساسی بودجه کشور در ۱۶ محور از جمله بهره‌وری، منابع واقعی در برآوردهای بودجه، مولد بودن دارایی‌های دولت، نظارت در اجرای بودجه، استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های استان‌ها و نظام بازنشستگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ادامه، طرح‌های کارشناسی دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان‌ برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس و نیز پیش‌نویس تدوین شده در زمینه اصلاحات ساختاری بودجه از سوی دبیرخانه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی ارائه شد.

جستجو
آرشیو تاریخی