صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و نه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و نه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اعلام آتش‌بس در سودان

در حالی که کشورهای مختلف در تدارک عملیات‌های نجات شهروندان خود از سودان هستند، وزارت خارجه امریکا از توافق ارتش و شبه نظامیان سودان برای اجرای یک آتش بس سه روزه خبر داد. این در حالی است که دو طرف پیشتر نیز بر سر آتش بس توافق کرده بودند اما به آن پایبند نماندند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری معا، آنتونی بلینکن در بیانیه‌ای با اعلام این خبر مدعی شد، آتش‌بس سراسری از نیمه شب ۲۴ آوریل (4 اردیبهشت) آغاز شده و به مدت ۷۲ ساعت ادامه خواهد داشت. دفتر سخنگوی رسمی نیروهای مسلح سودان نیز در بیانیه‌ای با تأیید این خبر اعلام کرد: درپی میانجیگری سعودی - امریکایی برای توقف درگیری در سودان و آسودگی خاطر شهروندانمان، نیروهای مسلح با آتش‌بس ۷۲ ساعته، موافقت کردند. در این بیانیه آمده است: این موافقت مشروط بر آن است که شورشیان متعهد به توقف همه اقدامات تجاوزکارانه و پایبندی به الزامات تداوم آتش‌بس باشند.
نیروهای واکنش سریع که سوی دیگر منازعات هستند هم موافقت خود را با آتش‌بس ۷۲ ساعته اعلام و تأکید کردند به آتش‌بس اعلامی پایبند خواهند بود. این نیروها همچنین ارتش سودان را به نقض آتش‌بس‌های اعلام شده طی روزهای گذشته متهم کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی