صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و هشت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و هشت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

اخبــار استــانی

تشدید بارش در ۱۷ استان
سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارندگی‌ها در ۱۷ استان و احتمال طغیان رودخانه‌ها، سقوط سنگ در مناطق کوهستانی و لغزندگی جاده‌ها هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ، از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی، رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد گردوخاک و بارش تگرگ تا پایان امروز خبر داد. این شرایط جوی روز سه‌شنبه در آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، همدان، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، شمال مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات و دامنه در استان‌های قزوین، البرز، تهران، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.
هرچند تا جمعه سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و احتمال بارش تگرگ پابرجاست.
محمودی سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی گفت: طبق گزارش‌های این سازمان، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان تهران، در بعضی از ساعات احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق در نیمه‌های شمالی و ارتفاعات پیش‌بینی شده که امدادگران جمعیت هلال احمر در حال آماده‌باش قرار دارند. وی ادامه داد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، از هموطنان درخواست داریم تا از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.

 

ابلاغ دستورالعمل کنترل بیماری تب کنگو
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ دستورالعمل کشوری مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خبر داد. بهنام عرشی به ایرنا گفت:  بـه لحاظ تهدید کـشور از مرزهـا و کـشورهای همـسایه و همچنـین سـهولت نقـل و انتقالات دام و در نتیجه وقوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور باید امکانات مقابله با آن فراهم شود. به گفته وی، در سال گذشته بیش از ۴۵ نفر به این بیماری مبتلا شدند و ذبح دام بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عامل بیماری‌زا است، دامپروران، کشاورزان، قصابان و کارگران کشتارگاه‌ها بیشتر در معرض خطر هستند و باید از وسایل محافظتی حین کار استفاده کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی