صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و هشت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و هشت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

میزان

همدلی و همکاری بین قوا
با حرف زدن ایجاد نمی‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضائیه به تشریح برخی مقولات مرتبط با راهکار‌های عملی افزایش هماهنگی و هم‌افزایی قوا در راستای فرامین اخیر رهبر انقلاب پرداخت و تصریح کرد: هماهنگی و هم‌افزایی قوای سه‌گانه برای تمرکز بر حل مسأله نخست کشور و عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص، به صرفِ گفتن و حرف زدن از هماهنگی و هم‌افزایی، قابل تحقق نیست بلکه نیاز به سازکار و برنامه عملیاتی در این خصوص می‌باشد. وی افزود: همفکری و همکاری موجود در میان سران قوا، باید به زیرمجموعه‌های آنها و همه بخش‌های قوای سه‌گانه تسرّی یابد؛ چنانچه رئیس یک قوه درخصوص یکی از موضوعات مرتبط با مسأله نخست کشور و راهکار رفع و حل آن، یک فکر و دیدگاه مجزا نسبت به زیرمجموعه خود داشته باشد، در آن صورت امور به درستی پیش نمی‌رود. باید در همه بخش‌های قوا، دیدگاه‌ها و راهکارها جهت رفع مسائل و مشکلات و تحقق شعار سال (مهار تورم و رشد تولید) با هم‌اندیشی و بحث و اقناع‌سازی یکدیگر، نزدیک شوند.

 

فارس

دیدار چهارجانبه وزرای دفاع ایران، روسیه، ترکیه و سوریه

 وزیر دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که امروز سه‌شنبه نشست وزرای دفاع و رؤسای سازمان اطلاعات ترکیه، روسیه، سوریه و ایران در مسکو برگزار خواهد شد. پیش از این، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگویی با اشاره به تمایل ایران برای پیوستن به ابتکار روسیه برای مذاکرات آنکارا و دمشق اشاره کرده و گفته بود که «از حالا به بعد، کمکی که ایران می‌کند، حائز اهمیت خواهد بود.» چاووش اوغلو همچنین تصریح کرد که وزرای امور خارجه 4 کشور قرار است طی روزهای آینده دیدار کنند.

 

ایسنا

گفت‌وگوی نتانیاهو با اعضای دموکرات کنگره امریکا درباره ایران

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با هیأتی از اعضای دموکرات کنگره امریکا دیدار کرد.
دفتر نتانیاهو اعلام کرد که او در این دیدار  از حمایت آن‌ها از رژیم اسرائیل قدردانی کرده و بر اهمیت اتحاد رژیم صهیونیستی با امریکا تأکید کرد.
او که رژیمش مدعی وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران است، همچنین در این دیدار با مقامات کنگره درباره آنچه «ضرورت اقدام برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی» خوانده شده است و درباره تلاش برای توسعه توافق ابراهیم تأکید کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی