صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و هفت - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و هفت - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

وزیر امور خارجه طی روزهای اخیر با شمار زیادی از همتایان خود از کشور های منطقه گفت و گو کرد

ابراز رضایت تهران و ریاض از روند کاری هیأت‌های فنی دو‌ کشور

حسین امیرعبداللهیان و «فیصل بن فرحان» وزرای خارجه ایران و عربستان برای چهارمین بار ظرف یک ماه اخیر تلفنی گفت‌وگو کردند. در این تماس تلفنی که پنجشنبه 31 فروردین انجام شد، حسین امیرعبداللهیان ضمن تبریک عید فطر، دیدار اخیر با همتای عربستانی در پکن و تبادل هیأت‌های فنی ایران و عربستان را خوب ارزیابی کرد و گفت: «همکارانم در وزارت امور خارجه و تیم اعزامی ایران به ریاض و جده تلاش می‌کنند در موعد مقرر و قبل از ایام حج سفارتخانه و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عربستان بازگشایی شود.»
امیرعبداللهیان همچنین نتایج دیدار هیأت فنی اعزامی عربستان به تهران و مشهد را نیز موفق ارزیابی کرد.
«فیصل بن فرحان» نیز در این تماس تلفنی با همتای ایرانی ضمن تبریک متقابل به مناسبت عید سعید فطر، ابراز امیدواری کرد که بزودی در ریاض و تهران با امیرعبداللهیان دیدار کند.
وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که این کشور تسهیلات لازم را برای حجاج ایرانی و بازگشایی سفارت و سرکنسولگری در ریاض و جده ارائه خواهد کرد. وزرای خارجه دو کشور همچنین در این گفت‌‌‌وگو تأکید کردند که روند کاری هیأت‌های فنی دو‌ کشور مثبت و سازنده بوده و فضا به سمت همکاری بیشتر پیش می‌رود.
وزیر خارجه کشورمان همچنین با «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان»، وزیر خارجه امارات عربی گفت‌و‌گو کرد. «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» در این تماس با اشاره به منافع مشترک ایران و امارات در توسعه روابط فیمابین در عرصه‌های مختلف، فرصت‌های متنوع همکاری مشترک را مورد تأکید قرار داد. وزیر خارجه امارات و امیرعبداللهیان از یکدیگر برای سفر به ابوظبی و‌ تهران دعوت کردند.
امیرعبداللهیان همچنین در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با «بلاول بوتو زرداری» همتای پاکستانی، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن تلفنی گفت‌وگو کرد. طرفین در این گفت‌وگوها بر تقویت همکاری‌های فیمابین و موضوعات مشترک در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی