صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و هفت - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و هفت - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

 حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با اشاره به تبلیغ تور مصر به قیمت حدودی چهار هزار دلار (حدود ۲۰۰ میلیون تومان به نرخ روز ارز) در بازار ایران، تبلیغات سفر به مصر از ایران را «کاذب» اعلام کرد و اجرای این تورها را پیش از تعیین سازکار و توافق رسمی بین دولت ایران و مصر، غیرممکن و تعهدناپذیر خواند.

 عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از بازدید بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ نفر طی دوم اردیبهشت‌ماه از قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد خبر داد.

 ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برگزاری تورهای گیلان گردی ارزانقیمت خبر داد و گفت: این تورها با امکانات مناسب به مدت یک ماه برنامه‌ریزی شده است.

 عطا پورشیرزاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس اعلام کرد که با توجه به بالا آمدن سطح آب در تالاب بختگان، احتمال بازگشت فلامینگو‌ها به این زیست‌بوم بعد از مدت‌ها افزایش پیدا کرده است.

 احمد راستینه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: گسترش روابط با جهانیان خصوصاً با کشورهای همسایه بستر خوبی برای مشارکت‌‌های منطقه‌ای ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که ظرفیت‌‌های گردشگری بی‌نظیر کشورمان بیش از پیش به دیگران معرفی شود.

 مهدی خادم ثامنی، مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: «آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی» به کاهش ورودی لندفیل‌ها، افزایش بازیافت و رسیدن به هدف پسماند صفر(zero waste) کمک می‌کند.

 سید ابوالقاسم هاشمی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی از کشف محموله قاچاق چوب‌آلات جنگلی به صورت الوار و مصدومیت یک قرقبان بر اثر حمله قاچاقچی در حین اجرای این عملیات خبر داد و گفت: مأموران حفاظتی در حین گشتزنی شبانه در سطح جنگل‌های شهرستان کردکوی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه یک قاچاقچی را که در حین بارگیری و حمل الوار در یکی از عرصه‌های جنگلی کردکوی بود، شناسایی و الوارهای قاچاق را از وی ضبط کردند، اما متخلف با گستاخی با خودروی نیسان به سمت مأموران حفاظتی حمله‌ور شد و از محل متواری گردید و باعث صدمه دیدن پای یکی از قرقبانان شد‌.

جستجو
آرشیو تاریخی