صفحات
  • صفحه اول
  • سیاسی
  • جهان
  • سیاست
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • بازار سرمایه
  • زیست بوم
  • حوادث
  • ورزشی
  • فرهنگی
  • صفحه آخر
شماره هشت هزار و صد و شصت و شش - ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و شش - ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

اخبــار استــانی

هشدار برای خطر آبگرفتگی معابر 
در ۲۲ استان
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعدوبرق و احتمال آبگرفتگی معابر در ۲۲ استان و وزش باد، خیزش گرد و خاک و احتمال شکستن درختان در ۱۳ استان هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از گذر امواج تراز میانی و ناپایداری‌های محلی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و احتمال تگرگ از امروز تا دوشنبه خبر داد.
این شرایط جوی امروز در نیمه‌غربی و جنوبی کرمان، نیمه‌شرقی فارس، ارتفاعات و دامنه استان‌های هرمزگان و غرب و جنوب اصفهان، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و جمعه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، شمال همدان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران، ارتفاعات و دامنه استان‌های یزد، شمال هرمزگان، کرمان، جنوب فارس و جنوب شرق سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.
این مخاطره جوی روز شنبه نیز در ارتفاعات و دامنه استان‌های کرمان، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، یکشنبه در ارتفاعات و دامنه استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان و سمنان و دوشنبه نیز در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، ارتفاعات و دامنه استان‌های همدان، کرمان و سیستان و بلوچستان مورد انتظار است.

 

ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات پیش رو
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات پایان هفته و عید فطر را تشریح کرد.
سرهنگ احمد شیرانی در این‌باره اظهارکرد: محدودیت تردد موتورسیکلت آغاز شده و تا ساعت شش صبح روز دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع است.
وی با اشاره به محور کرج- چالوس نیز گفت: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع است. تردد انواع وسیله نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و درصورت اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ الی ۲۴، از کرج میدان امیرکبیر و آزاد راه تهران - شمال به سمت مرزن‌آباد به صورت یک طرفه خواهد بود. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا افزود: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روزهای یکشنبه و دوشنبه سوم و چهارم اردیبهشت از میدان امیرکبیر کرج و ابتدای آزاد راه تهران-شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و درصورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه خواهد بود. شیرانی گفت: تردد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از محور هراز ممنوع است.
وی یادآور شد: تردد همه وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ الی ۲۴ روزهای یکشنبه و دوشنبه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز در صورت اعلام مأموران مستقر در محل ازآب اسک به رودهن در محدوده مشاء به صورت یک‌طرفه است.

 

تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی با اولویت مناطق محروم تا هفته دولت
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: پروژه‌های بهداشتی و درمانی متعددی در سطح کشور با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار تا هفته دولت تکمیل می‌شود. بهروز رحیمی در اولین جلسه شورای مدیران معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، با اشاره به رضایت رهبر انقلاب از حوزه سلامت بویژه در عرصه ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی بیان کرد: پروژه‌های بهداشتی و درمانی متعددی در سطح کشور با اولویت مناطق محروم تا هفته دولت تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد تا بتوانیم روند عدالت در دسترسی به خدمات سلامت در کشور را تقویت کنیم که در این راستا بازدیدهای مستمری از وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در حال انجام است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ایران در حوزه سلامت بویژه آموزش کارکنان و مدیران، توانمندی‌های زیادی دارد که می‌تواند به کشورهای دیگر منتقل کند.

 

خراسان شمالی رتبه نخست رشد اهدای خون
به اذعان سازمان انتقال خون ایران، بررسی‌های آماری مربوط به سال گذشته نشان می‌دهد مردم فداکار و ایثارگر کشورمان با همتی بالاتر و مشارکت بیشتر سبب افزایش ۹.۳ درصدی آمار اهدای خون در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شدند. سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن اعلام این مطلب افزود: در سال گذشته ۲ میلیون و ۲۲۳ هزارو ۴۹۲ واحد خون اهدا شد که طی این مدت خراسان شمالی با افزایش ۳۴ درصدی، رتبه نخست رشد اهدای خون در کشور را به خود اختصاص داد. همچنین استان ایلام با رشد بیش از ۲۵ درصد و لرستان با رشد بیش از ۲۳ درصد، رتبه‌های دوم و سوم رشد اهدای خون را به خود اختصاص دادند.

جستجو
آرشیو تاریخی