صفحات
  • صفحه اول
  • سیاسی
  • جهان
  • سیاست
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • بازار سرمایه
  • زیست بوم
  • حوادث
  • ورزشی
  • فرهنگی
  • صفحه آخر
شماره هشت هزار و صد و شصت و شش - ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و شش - ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

جزئیات نرخ های جدید کرایه های حمل ونقل عمومی از اول اردیبهشت

حذف کرایه‌های دونرخی از برچسب تاکسی‌ها

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به یک نرخ کرایه تاکسی برای ظرفیت ۴ مسافر از ابتدای اردیبهشت افزود: کرایه‌های دو نرخی از برچسب تاکسی‌ها حذف خواهد شد.
جعفر تشکری هاشمی گفت: کرایه‌های دو نرخی برای زمان شیوع کرونا بود که رانندگان به دلیل رعایت فاصله اجتماعی می‌توانستند به جای ۴ نفر ۳ نفر مسافر سوار کنند به این ترتیب دیگر دو نرخ برای تاکسی‌ها و ون‌ها با سه مسافر و چهار مسافر نداریم.
اما در حال حاضر و در شرایطی که شرایط عادی است تنها یک نرخ کرایه تاکسی برای ظرفیت ۴ مسافر تعیین شده است.
تشکری هاشمی درباره میزان بهای کرایه‌های تاکسی گفت: تغییرات قیمت خطوط تاکسی نسبت به سال‌جاری به طور متوسط از حداقل ۴۵ درصد تا حداکثر ۶۰ درصد تعیین شده است و بر اساس مصوبه شورای شهر به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود در مسیرهای دارای شیب تا سقف ۱۰ درصد به کرایه تاکسی‌های خطی اضافه کند، همچنین در ساعات اوج ترافیک نیز تا سقف ۲۵ درصد به کرایه‌ها اضافه خواهد شد و ساعات اوج ترافیک توسط شهرداری تهران و سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران مشخص خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: در شرایط آب و هوایی نامساعد نیز تا سقف ۱۵ درصد به کرایه‌ها اضافه خواهد شد که اجرای این تبصره منوط به ایجاد سیستم حمل و نقل هوشمند مناسب برخط خواهد بود.
وی درباره پیشنهاد شورای شهر برای تاکسی‌های تهران اظهار کرد: خرید خودروی وارداتی اولین پیشنهاد ما است و از تولید داخل نیز خودروهایی انتخاب شود که مقرون به صرفه، با دوام و دارای فضای مناسب باشد.
با موافقت هیأت تطبیق فرمانداری تهران با نرخ کرایه‌های اصلاح شده حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت در ناوگان حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوس نیز شاهد افزایش کرایه‌ها خواهیم بود. کمترین بهای کارت بلیت مبلغ دار برای مسافران داخل شهری مترو و با مسافت طی شده تا ۲ کیلومتر مبلغ ۲۸ هزارو۵۰۰ ریال است و متناسب با افزایش طول سفر و به ازای هر کیلومتر، ۱۴۷ ریال به نرخ کرایه اضافه خواهد شد. میزان افزایش نرخ کرایه سفرهای با مسافت بالاتر از ۳۴ کیلومتر برای سال ۱۴۰۲ معادل نرخ کرایه سفر با مسافت تا ۳۴ کیلومتر خواهد بود، بهای کارت بلیت مبلغ دار برای مسافران حومه ۳۷ هزارو ۷۳۰ ریال، ایستگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی (هشتگرد) ۸۲ هزار ریال و برای مسافران ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) ۱۳۶ هزارو500 ریال است.
کرایه دریافتی برای خطوط اتوبوس تندرو با طول بیش از ۱۵ کیلومتر مطابق خطوط ۱۵ کیلومتری و برای خطوط اتوبوس عادی با طول بیش از ۲۰ کیلومتر مطابق خطوط ۲۰ کیلومتری محاسبه و دریافت می‌شود.
در خطوط اتوبوس تندرو بخش عمومی نرخ پایه ورودیه مبلغ هزار و ۸۰۰ تومان تا پیمایش ۵ کیلومتر است و به ازای هر ۵ کیلومتر ۴۰۰ تومان اضافه خواهد شد، همچنین در خطوط عادی بخش خصوصی مبلغ ورودیه هزار و ۸۰۰ تومان تا پیمایش ۲ و نیم کیلومتر است که به ازای هر ۲ و نیم کیلومتر ۴۰۰ تومان اضافه خواهد شد.

 

برش

بازسازی ۵۰۰ اتوبوس دوکابین تا شهریور
شهردار تهران از بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین تا پایان شهریورماه امسال خبر داد و گفت: برنامه ما ورود حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران است. علیرضا زاکانی با اعلام اینکه هدف‌گذاری ما برای نوسازی ۲ هزار دستگاه است که تا پایان سال تأمین خواهد شد، خاطرنشان کرد: وزارت کشور قدرالسهم تأمین ۵هزار دستگاه را پذیرفته که از محل قرارداد با یکی از شرکت‌های خودروسازی، ۲ هزار دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده و از این تعداد ۹۰۰ دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اختصاص دارد که مطالبه ما این است سهم تهران از این اتوبوس‌ها افزایش پیدا کند. شهردار تهران تأکید کرد: وزارت کشور با دیگر خودروسازان نیز قرارداد تأمین ۳ هزار دستگاه اتوبوس را منعقد کرده که تهران از این قراردادها نیز سهم خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی