در حافظه موقت ذخیره شد...
عدم نظارت تاکسیرانی تهران بر اجرای مصوبه تعیین کرایهها
او با اشاره به گزارشهای مردمی صورت گرفته و بازدیدهای میدانی انجام شده، گفت: یکی از مشکلات شهروندان عدم نظارت سازمان تاکسیرانی در اعمال و اجرای دقیق مصوبه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل نقلیه عمومی است که شامل مواردی در رابطه با وسایل حمل و نقل به طور مشخص ون و تاکسی است که دارای ظرفیت ۴ تا ۱۰ نفر بوده که سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران مطابق مصوبهای که اشاره شد و رعایت فاصله اجتماعی به جهت پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا برای تاکسیها و ونها اقدام به تعیین کرایه حداکثر و حداقل است که در دو حالت کرایه باید به میزان تعیین شده میبوده که این در مصوبات شورا آمده اما به دلیل عدم نظارت عوامل سازمان نظارت در عمل تاکسیها به رغم سوار کردن حداکثر تعداد مسافر اقدام به اخذ حداکثر نرخ کرایه هم میکند که این برخلاف مقررات بود.
مهدی چمران نیز با بیان اینکه قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی بزودی منعقد میشود، گفت: وزارت کشور برای 2 هزار دستگاه اتوبوس قرارداد منعقد کرده که با چانهزنیها مقرر شده ۱۰۰۰ دستگاه را به تهران بدهد. در حال حاضر ما پیش پرداخت ۶۰۰ دستگاه اتوبوس را واریز کردهایم ولی هنوز این اتوبوسها ساخته و تحویل شهر تهران نشده است.
او با اشاره به تزریق ۴۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان عمومی شهر تهران گفت: این ۴۰ دستگاه همان اتوبوسهایی هستند که در پایان سال گذشته یکی از کارخانهها تماس گرفته بود و اعلام کرده بود که این ۴۰ دستگاه را میتواند تا پیش از پایان سال تحویل دهد. در حقیقت این ۴۰ دستگاه اتوبوس فراتر از ۶۵۰ دستگاه اتوبوسی است که مقرر شده وزارت کشور تحویل دهد که البته تاکنون تنها ۱۷۶ دستگاه را تحویل داده است.
وی تأکید کرد، با توجه به بودجه خاصی که برای حوزه حمل و نقل عمومی در نظر گرفتهایم هرچه کارخانهها بتوانند اتوبوس بسازند ما تحویل میگیریم. ظاهراً قرارداد ۲۰۰۰ اتوبوس بسته شده که باید انتظار تحویل آن را در شش ماه آینده داشته باشیم.