صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبـــار

تدوین بسته نظارتی برای ساماندهی بازار اجاره‌بها

در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، تحولات بازار مسکن مورد بررسی قرار گرفت و برای تأمین مالی پروژه‌های ساخت مسکن و مدیریت بازار اجاره‌بها تصمیمات مهمی اتخاذ شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، محمد مخبر در این جلسه که صبح دیروز (سه‌شنبه) با حضور وزرای راه و شهرسازی و اقتصاد، رؤسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و همچنین مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، با اشاره به سهم ۳۰ درصدی مسکن در سبد هزینه خانوار، بر ضرورت همکاری و هماهنگی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی برای پیشرفت نهضت ملی مسکن در دولت تأکید کرد. همچنین در خصوص وضعیت مسکن و اجاره‌بهای منازل مسکونی در تهران و سایر کلانشهرها، وزارت راه و شهرسازی گزارشی از برنامه خود مبنی بر تنظیم، کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای مسکن در تهران و رشد شاخص اجاره‌بها و تورم در هر فصل نسبت به فصل مشابه سال گذشته ارائه کرد. بر همین اساس جهت جلوگیری و کنترل سوداگری در بخش مسکن مقرر شد با قید فوریت در خصوص طرح مالیات بر معاملات مکرر مسکن تصمیم‌گیری و پس از تصویب در هیأت دولت، لایحه‌ای دوفوریتی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود. 

 

سردار سلامی:
صهیونیست‌ها دو نفر از ما را شهید کردند اما هفت نفر از آنها کشته شد‌سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت روز ارتش که در ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد، گفت: اسرائیل امروز از سوریه، لبنان و نوار غزه مورد حمله موشکی قرار می‌گیرد و از کرانه باختری شعله‌های خشم زبانه می‌کشد. رژیم صهیونیستی دیوارهای چند صد متری دور خود کشیده و با قوی‌ترین سنسور‌ها پایش و رصد امنیتی می‌کند و حتی یک حیوان نمی‌تواند از مرزهایش عبور کند، اما دست‌های غیبی کرانه باختری را مسلح کرد و شما تفنگ‌های مدرن خودکار و سلاح‎های خودکار را در دست فلسطینیان می‌بینید. سلامی در ادامه افزود: صهیونیست‌ها دو نفر از نیروهای ما را در سوریه شهید کردند، اما با دست‌های غیبی هفت نفر از آنها کشته شدند، این معادلات دیگر به نامعادلات تبدیل شده است.

 

دیدار دبیران کل 
و نمایندگان احزاب با وزیر کشور

جمعی از دبیران کل و نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی کشور روز گذشته با وزیر کشور دیدار کردند. احمد وحیدی در این دیدار اظهار کرد: از دیدگاه و نقطه نظرهای احزاب مختلف اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل در تصمیم‌ها برای پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی استقبال می‌کنیم. وزیر کشور در ادامه سخنانش به مسأله انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: انتخابات بسیار مهم است و لازم است تا همه در صحنه حضور داشته باشیم و با توجه به راهبرد چهارگانه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت انتخابات، اقدام کنیم. محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور نیز از تدوین آیین‌نامه ماده ۱۰ قانون چگونگی فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با همکاری اعضای این کمیسیون سخن گفت و افزود: با تکمیل این آیین‌نامه، از ظرفیت احزاب بیش از گذشته استفاده خواهد شد.

 

صدور احکام 14 متهم پرونده 
شهید عجمیان

رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور احکام ۱۴ متهم پرونده شهادت شهید عجمیان خبر داد. حسین فاضلی هریکندی گفت: بر اساس حکم صادره، حمید قره‌حسنلو به ۱۵سال حبس، رضا آریا، حسین محمدی، مهدی محمدی و آرین فرزام‌نیا هر کدام به ۱۰ سال حبس، محمدامین اخلاقی ساوجبلاغی، امین مهدی شکراللهی و فرزانه قره‌حسنلو هر کدام به ۵ سال حبس و شایان چارانی و امیرمحمد جعفری و علی معظمی گودرزی به ۳ سال حبس محکوم شدند. وی افزود: همچنین ۳ نفر از متهمان به نام‌های بهراد علی کناری، جواد زرگران و رضا شاکر زواردهی به دلیل تغییر عنوان اتهامی و در مرحله بعد، به دلیل ابراز ندامت مشمول عفو مقام معظم رهبری شده و قرار موقوفی تعقیب در مورد آنان صادر و آزاد شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی