صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

راند دوم پپ- توخل در آلیانز آرنا

مأموریت غیرممکن بایرن!

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار

آلیانز آرنا امشب به خون منچسترسیتی تشنه است، بعد از گردوخاک وحشیانه سیتی‌زن‌ها در اتحاد، این بار نوبت مونیخی‌هاست که در خانه شاگردان پپ گواردیولا را میخکوب کنند.
باواریایی‌ها با هزاران امید برای نتایجی درخشان در لیگ قهرمانان اروپا، یولیان ناگلزمن را اخراج کردند و توماس توخل را روی نیمکت نشاندند، اما تا این لحظه خبری از نتایج درخشان نبوده است. 
سرمربی جدید باواریایی ها، صدر را از دورتموند پس گرفت، جام حذفی را از دست داد و در اولین مأموریت جدی خود بازی رفت را 3-0 به رقیب دیرینه خود گواردیولا واگذار کرد تا در آستانه حذف از لیگ قهرمانان باشد. بایرن در 5 بازی اخیر 2 برد، 2 باخت و یک تساوی داشته است.
سیتی با این حجم از آمادگی مو لای درزش نمی‌رود، امشب هم باید اتفاق خاصی رخ بدهد که آنها صعود را تقدیم توخل و شاگردانش کنند. به نظر می‌رسد گواردیولا بدجوری دلش برای فتح لیگ قهرمانان اروپا تنگ شده است، او امشب به این راحتی‌ها پا پس نمی‌کشد تا بعد 12 سال، یک قدم دیگر به فتح این جام نزدیک شود.
منچسترسیتی هر 5 بازی اخیر خود را مقابل برنلی، لیورپول، ساوتهمپتون، همین بایرن در بازی رفت و لستر سیتی برده است. آنها در لیگ جزیره یک لحظه از آرسنال صدرنشین چشم برنداشته‌اند، تا جایی که حالا تنها 4 امتیاز با صدرنشینی فاصله دارند، آن هم با یک بازی کمتر.
این بازی فقط برای بایرن مونیخ حساس نیست بلکه آرسنالی‌ها هم چشمشان به این دیدار است، چیزی تا 5 اردیبهشت و تقابل رو در روی آرسنال و سیتی نمانده است و قطعاً سیتیزن‌ها با بردی دیگر مقابل مونیخی‌ها، با انگیزه‌ای دوچندان به نبرد توپچی‌ها می‌روند تا با یک تیر دونشان بزنند.
این دو از تاریخ چهارم آذر1393 تا بیست و دوم فروردین 1402، چهاربار مقابل هم بازی کرده‌اند که سهم سیتیزن‌ها 3 برد و سهم بایرن مونیخ 1 برد بوده است.
کلمنت تورپن که فصل قبل دیدار فینال لیگ قهرمانان بین رئال مادرید و لیورپول را سوت زد، قضاوت بازی امشب را برعهده دارد. چوپوموتینگ با تیم تمرین کرده است و بایرنی‌ها از این بابت نگرانی ندارند، جان استونز هم مشکلی برای همراهی سیتیزن‌ها ندارد.
توخل امشب کار سختی در پیش دارد، چراکه کامبک مقابل این چلسی مأموریتی غیرممکن به نظر می‌رسد، از طرفی گواردیولا که با نمایش طوفانی شاگردانش در بازی رفت، تا حدی انتقام فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی توخل را گرفت، شمشیر را از رو بسته است که با زخمی کاری، پرونده انتقام را کامل کند.
 

 

بــــرش

عقاب ها در کمین شکار افعی ها 
اینتر هم امشب در دیگر بازی برگشت یک چهارم نهایی، دنبال تمام کردن کار در خانه است.
شاگردان اینزاگی برخلاف روند ناامید کننده خود در سری آ، در بازی رفت لیگ قهرمانان، بنفیکا را در پرتغال، 2-0 شکست دادند.بنفیکا در 5 بازی اخیر خود در لیگ، 2 برد و 3 باخت داشته است، اما با 71 امتیاز همچنان صدرنشین لیگ است و یاران طارمی در پورتو با اختلافی کم، در تعقیب آنها.اینتر هم که اصلاً اوضاع خوبی در سری آ ندارد، اخیراً 2باخت، یک برد و 2 تساوی داشته است. اینزاگی حالا هرلحظه احساس خطر می‌کند، او که عملاً با قرار داشتن در رده پنجم، شانسی در لیگ ندارد، سعی دارد با عملکردی خوب در لیگ قهرمانان اروپا، جور سری آ را بکشد.با این پیروزی بزرگ مقابل بنفیکا، سیمونه اینزاگی بار دیگر ثابت کرد چه اندازه در بردن دیدارهای حذفی متبحر است، هرچند که عملکرد همیشه پرنوسان و ناامیدکننده تیم‌های او در لیگ، حالا کمی حوصله مدیران اینتر را سر برده است اما برد امشب می‌تواند معادلات آینده شغلی این مربی را متحول کند.حالا باید دید عقاب‌ها امشب می‌توانند با صید افعی‌ها در ایتالیا دلی از عزا در بیاورند یا نه.

جستجو
آرشیو تاریخی