صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

 سیدحسین موسوی‌فر، رئیس مرکز اموربین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست از مذاکره ایران با افغانستان بر سر موضوع حقابه هیرمند با سفر علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور طی روزهای آینده به افغانستان خبر داد.
 ابوالفضل شعبانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:‌ شکارچیان غیرمجاز طی سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال به محیط زیست این استان خسارت وارد کرده‌اند که این میزان خسارت در قالب ۶۴۷ فقره پرونده تخلفی که برای متخلفان تشکیل شده در حال پیگیری است.
 رسول منصوری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک گفت: ۱۱ طاووس در یکی از باغ‌های شهرستان قرچک کشف و ضبط شد.
 فرامرز خوشاب دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی ایذه گفت: غارت محوطه‌های باستانی در روز روشن، خرید و فروش فلزیاب، اخبار و حواشی پیرامون تعرضات مکرر به حریم و عرصه و توجه نداشتن به شرایط حاکم بر میراث فرهنگی، تنها بخشی از زخم‌های پیدا و پنهان شهر ایذه است.
 سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست از کسب رتبه نخست در کشفیات سلاح و مهمات از سوی این یگان در میان همه یگان‌های دستگاه‌های دولتی خبر داد.
 مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در استان مرکزی تاکنون 2 هزار اثر واجد ارزش و قابل ثبت در فهرست آثار ملی شناسایی شده که از این تعداد بیش از ۹۰۰ اثر اعم از محوطه‌های تاریخی، بناها، تپه‌ها، آثار ملموس و غیرملموس و... به ثبت ملی رسیده است.
 حسن محمدی‌ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: تقارن رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر، فرصتی برای بازدید سفرای کشورهای عضو اکو از ظرفیت‌های استان و ثبت این برنامه محلی و سنتی در تقویم سالانه آن سازمان است.
 کامران پورمقدم، رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به بارندگی‌هایی که در روزهای پایانی سال رخ داد، اظهار کرد: باتوجه به بارش‌ها که به‌صورت برف و باران بودند طی فصل بهار پوشش علفی در کف جنگل‌ها افزایش می‌یابد و در تابستان خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها را افزایش می‌دهد.
 سرهنگ حمید ارسلانی، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: هفت محموله قاچاق چوب سال گذشته در این استان کشف و متوقف شد.
 
جستجو
آرشیو تاریخی