صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

مصاحبه و خبر

درویش: خیلی‌ها برنمی‌تابند که پرسپولیس در آسیا باشد

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس در واکنش به ادعای یکی از رسانه‌ها مبنی بر حذف پرسپولیس از آسیا گفت: «من این گزارش را ندیدم اما خیلی‌ها برنمی‌تابند که پرسپولیس در آسیا باشد. در این مدت و این چند روز شاهد گفتمان بعضی افراد هستیم و هستید که می‌گفتند؛ پرسپولیس چرا باید به آسیا برود؟ نباید برود! خب اگر با من یا پرسپولیس مشکل دارند، با ایران که مشکل ندارند. این تیم پرسپولیس ایران است. موهبتی برای ایران است. اینکه افرادی یک حرفی می‌زنند و دوست دارند هواداران را ناراحت کنند و در التهاب نگه‌دارند، باید بروید علتش را از خود آنها بپرسید.»
او در پاسخ به سؤالی درباره مالکیت مشترک پرسپولیس و استقلال و ایجاد مشکل از این ناحیه برای دریافت مجوز AFC خاطرنشان کرد: «یکی از مواردی که در جلسه امروز با مجلس بحث شد این بود که تصدی‌گری وزارت ورزش بر پرسپولیس و استقلال را حل کنند. روش‌های خوبی هم پیشنهاد دادند و قرار شد ظرف دو سه روز آینده این مشکلات از طریق نهادهای ذیربط و بالادستی مرتفع شود.»

 

پیروزی پر‌سپولیس مقابل سایپا

پر‌سپولیس یکشنبه شب در دیداری تدارکاتی مقابل سایپا با یک گل به برتری رسید. شاگردان یحیی گل‌محمدی که از ساعت ۱۹ در ورزشگاه شهید کاظمی به مصاف حریف لیگ یکی خود رفته بودند، در پایان با تک‌گل شیخ دیاباته به برتری رسیدند. این گل در دقیقه ۵۵ در حالی به ثمر رسید که علی جودکی از سمت چپ نفوذ کرد و ارسال او پس از برگشت از سوی مدافعان سایپا به دیاباته رسید و ضربه دقیق این بازیکن دروازه حریف را باز کرد. بازیکنانی که در ترکیب اصلی دیدار مقابل مس کرمان حضور داشتند، در این بازی تمرین سبکی را پشت سر گذاشتند و سایر بازیکنان به همراه امیدها مقابل سایپا به میدان رفتند. سیامک نعمتی و محمد عمری امروز هم زیر نظر کادر پزشکی تمرین کردند.

 

تساوی لورکوزن در حضور آزمون

در هفته بیست و هشتم بوندس‌لیگا، بایرلورکوزن در ورزشگاه ولکس‌واگن میهمان ولفسبورگ بود که این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا شاگردان آلونسو با یک امتیاز به خانه بازگردند. سردار آزمون در ترکیب اصلی لورکوزن پس از مدت‌ها قرار گرفت و عملکرد خوبی هم داشت ولی نتوانست گلزنی کند. او دقیقه 62 جای خود را به فلوران فیرتس داد. لورکوزن با این تساوی 44 امتیازی باقی ماند تا با قرار گرفتن در رده ششم، حضورش برای رسیدن به لیگ اروپا سخت شود. یاران آزمون در شرایطی در این دیدار به میدان رفتند که در ۱۰ دیدار قبلی خود ۹ برد و تنها یک تساوی را تجربه کرده بودند تا شانس اروپایی شدن را پیش روی خود ببینند.

 

پیروزی ۳ گله فاینورد با جهانبخش

در ادامه رقابت‌های هفته بیست و نهم لیگ اردیویسه هلند، تیم فوتبال فاینورد که علیرضا جهانبخش را برخلاف دیدار اروپایی اخیرش در ترکیب ابتدایی نمی‌دید و جزو نفرات ذخیره داشت، یکشنبه شب در ورزشگاه اختصاصی کامبور مقابل این تیم قعرنشین قرار گرفت. یاران جهانبخش که طی هشت هفته گذشته لیگ اردیویسه هلند نمایش فوق‌العاده‌ای داشته و 8 پیروزی پیاپی کسب کرده بودند، توانستند در زمین کامبور به این روند درخشان ادامه بدهند و صاحب یک برد پُرگل دیگر شوند. فاینورد در این دیدار با گل‌های سانتیاگو خیمنز، سباستین شیمانسکی و یک گل به خودی توانست به برتری ۳ - صفر خارج از خانه دست پیدا کند تا ۷۰ امتیازی شود و با اختلاف هشت امتیاز بیشتر از آیندهوون رده دومی، همچنان صدرنشین رقابت‌های لیگ اردیویسه هلند بماند. علیرضا جهانبخش، ملی‌پوش ایرانی فاینورد پس از حضور ۷۲ دقیقه‌ای در دیدار اخیرشان در لیگ اروپا مقابل رُم ایتالیا، برابر کامبور در دقیقه ۷۳ به زمین رفت.
 

 

پیروزی استقلال در دیدار تدارکاتی
عکس نوشت

استقلال یکشنبه در مصافی تدارکاتی برابر تیم شهید اورکی به میدان رفت و 4-2 حریف خود را شکست داد. در این دیدار با نظر ریکاردو ساپینتو بازیکنانی که برابر هوادار به میدان نرفته بودند به همراه چند بازیکن رده امید استقلال که مدتی است در تمرینات استقلال شرکت می‌کنند، به میدان رفتند. آرمان رمضانی، زبیر نیک‌نفس (پنالتی)، کوین یامگا و محمدحسین زواری برای استقلال در این دیدار گلزنی کردند. بازیکنانی که روز گذشته برابر هوادار بازی کرده بودند، در حاشیه این دیدار به ریکاوری مشغول شدند. گفتنی است زمین تمرین استقلال دیروز تعطیل بود و بازیکنان به استراحت ‌پرداختند.

جستجو
آرشیو تاریخی