صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

تداوم سبزپوشی شاخص کل بورس

بیش از 886 میلیارد تومان پول حقیقی به معاملات خرد وارد شد


 
شاخص کل بورس در پایان معاملات روز دوشنبه به روند صعودی خود ادامه داد و ورود پول جدید به معاملات خرد را به ثبت رساند.
با پایان معاملات روز دوشنبه 28 فروردین، شاخص کل بورس با ثبت بازدهی 0.63 درصد و افزایش 14 هزار و 219 واحد تا ارتفاع 2 میلیون و 289 هزار و 200  واحد بالا رفت و برای سومین روز متوالی هفته با رخت سبز به معاملات خود پایان داد. در عین حال، شاخص کل هم‌وزن نیز با بازدهی 1.3 درصد و رشد 9 هزار و 500 واحدی به ارتفاع 740 هزار 600 واحد رسید. همچنین شاخص کل فرابورس نیز در این روز با افزایش 65 واحدی همراه شد و در تراز 28 هزار و 952 واحد به معاملات خود پایان داد.

تداوم تزریق پول حقیقی به معاملات خرد
در جریان داد و ستد روز دوشنبه، معاملات خرد بازار سهام از همان ابتدا شاهد خالص ورود پول حقیقی بود و این امر تا انتهای بازار ادامه داشت، هرچند دقایق پایانی بازار، کمی خروج پول حقیقی افزایش یافت، با این حال خالص تراز پولی معاملات خرد در این روز مثبت بود و در مجموع ورود 886 میلیارد تومان پول حقیقی را به ثبت رساند. در مقابل صندوق‌های درآمد ثابت به‌طور خالص شاهد خروج 435 میلیارد تومان پول حقیقی در این روز بودند و برای سومین روز متوالی هفته خروج پول را به ثبت رساندند.

ارزش معاملات خرد از 18 همت فراتر رفت
در جریان داد و ستد روز دوشنبه، جدال بین خریداران و فروشندگان تا جایی ادامه یافت که ارزش معاملات خرد به 18 هزار و 330 میلیارد تومان رسید، هرچند این رقم نسبت به روز قبل با کاهش اندکی همراه بود، اما همچنان بالاتر از میانگین‌های 3، 6 و 9 ماهه خود قرار گرفته است.
همچنین آمار نشان می‌دهد در پایان معاملات روز دوشنبه، از مجموع 741 نماد مورد معامله 511 نماد با تغییرات قیمتی مثبت همراه شده و از این تعداد 248 نماد در بالاترین قیمت مجاز روزانه خود در صف خرید قرار داشتند. در مقابل 230 نماد تغییرات قیمتی منفی را به ثبت رساندند و از این تعداد تنها 11 نماد به صف فروش رفته بودند.
از جمله موارد حائز اهمیت در روز دوشنبه اعلام نرخ‌های جدید میانگین قیمت‌های جهانی محصولات پتروشیمیایی است که انواع محصولات مختلف با تغییرات قیمت همراه بوده‌اند. از آنجا که گروه پتروشیمی از جمله نمادهای شاخص ساز بازار سهام محسوب می‌شوند تغییرات قیمت محصولات این گروه می‌تواند تأثیر بسیار مهمی بر شاخص کل بازار سهام داشته باشد. 
متانول از جمله مواردی از محصولات پتروشیمی است که با کاهش قیمت در هفته گذشته همراه شده است، این امر اغلب به دلیل از دست رفتن بازار فروش این محصول و افزایش رقبا در بازار جهانی و بخصوص برنامه چین برای خوداتکایی در محصولات پتروشیمی است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی