صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و سه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و سه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

 حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای تأمین طعمه‌های یوز آسیایی یک تفاهمنامه پنج ساله با شرکت آهوان دشت طلایی سنگسر بسته شد. این شرکت متعهد می‌شود تا هم نسبت به تکثیر طعمه یوز در منطقه اسب‌کشان و محدوده‌های اطراف آن اقدام کند و هم با بکارگیری تجهیزات و همیار در حفاظت از این منطقه به سازمان حفاظت محیط زیست کمک کند.

 براساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری (World Travel & Tourism Council) درباره آمار سفر کشورها در سال ۲۰۲۱، کشور ترکیه با اختلاف زیاد مقصد اصلی شهروندان ایرانی بوده و 71 درصد از سفرهای توریستی ایرانی‌ها به کشور ترکیه انجام شده است.

 عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه رسانه‌های خارجی باید بیایند و ایران را ببیند، گفت: گشایش‌های جدیدی در بازار گردشگری روسیه و چین ایجاد شده که لازم است فعالان اصلی صنعت سفر و گردشگری در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

 محمد الوندی، رئیس پارک ملی کرخه گفت: یکی از محیطبانان به ضرب چاقوی متخلفان خاکبرداری غیرمجاز مجروح شد.

 «فرشاد فتاحی» معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تالاب ۴۵۰ هکتاری هشیلان این استان با وجود بارندگی‌های مناسب همچنان در خطر خشک شدن قرار دارد.

 «دکتر جان‌محمد ملک‌زاده»، یک عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج درباره مصرف گیاه «بیلهر» گفت: اگر کسی چند روز پشت سر هم بیلهر استفاده و مصرف کند باعث می‌شود که مخاط روده تحلیل رود و جذب خوب انجام نشود و سوء جذب در افراد ایجاد می‌کند، سوم اینکه وقتی ماست بیلهر استفاده می‌کردیم باعث سوء‌جذب می‌شد و چهارم اینکه اثرات سایتوتوکسیک و سم سلولی و ترکیبات سمی داخل گیاه بیلهر خطرناک هستند و می‌توانند باعث سَمیت سلولی و سرطان شوند.

  نادر سحرخیز، ‌رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر از ثبت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ نفرشب اقامت در رامسر در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: حضور میلیونی میهمانان نوروزی ثابت کرد شهرستان رامسر همچنان مقصد اصلی گردشگران است.

 زهره عبادتی، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از برخورد قضایی با واحدهای متخلف مستقر در حاشیه رودخانه حفاظت شده جاجرود خبر داد.

جستجو
آرشیو تاریخی