صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و دو - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و دو - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم دیروز شنبه 26 فروردین را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در پیامی درگذشت اندیشمند فرهیخته و جامعه‌شناس برجسته مرحوم دکتر عماد افروغ را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور و بویژه خانواده گرامی آن مرحوم تسلیت گفت و تصریح کرد: این نویسنده و متفکر صاحب‌نظر، دلسوز و دغدغه‌مند با کنشگری علمی، فرهنگی و سیاسی متعدد، از جمله یک دوره حضور مؤثر در جایگاه نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس، منشأ خدمات ارزشمندی شد.

  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان کشور صبح دیروز با حضور در دانشگاه تهران در مراسم تشییع پیکر  مرحوم عماد افروغ شرکت کردند. پیکر این جامعه‌شناس اندیشمند سپس در صحن غربی آستان مقدس امام خمینی(ره) به خاک سپرده شد.
   پیشنهادات دیوان محاسبات برای درج در برنامه هفتم آماده شد. سید احمدرضا دستغیب رئیس دیوان محاسبات کل کشور با اشاره به پیشنهادات نظارتی دیوان محاسبات در برنامه هفتم توسعه در قالب احکام برای شفافیت و انضباط مالی، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم روابط مالی وزارت نفت و دولت را در برنامه هفتم توسعه شفاف کنیم.
 
  مراسم دومین سالگرد شهادت سرلشکر شهید سیدمحمد حجازی جانشین سابق فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حسینیه شهدای بسیج برگزار می‌شود.
  در قدمی به سوی شفافیت آرای نمایندگان، اسامی ۱۳۲ نماینده‌ای که خواستار اعلام آرای خود درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار شده بودند، منتشر شد.

  جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود. بررسی طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، ادامه بررسی طرح حمایت مالی از افشاگران فساد و لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار و ادامه رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از جمله دستورکارهای این هفته نمایندگان است.

  قرار است وزرای کشور، نفت، علوم، تعاون، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت این هفته با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس آخرین برنامه‌های وزارتخانه‌های خود در حوزه‌های مختلف از جمله مهار تورم و رشد تولید را بررسی کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی