صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و دو - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و دو - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبـــار

نماز عید فطر 
به امامت رهبر انقلاب اقامه می‌شود
ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نماز عید سعید فطر امسال در مصلای بزرگ امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) و به امامت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، براساس این اطلاعیه «عید بندگی و همبستگی» به عنوان شعار محوری برای رویداد امسال انتخاب و از اصحاب قلم و هنر خواسته شده با تولید و انتشار محتوای متناسب با مفاهیم بلند این مناسبت و نعمت الهی، در ثواب هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن نماز وحدت بخش عید فطر مشارکت داشته باشند.
گفتنی است که رهبر معظم انقلاب آخرین بار در عید فطر سال ۱۳۹۸ نماز عید را با حضور گسترده نمازگزاران تهران در مصلای تهران اقامه کرده بودند و پس از آن به دنبال شیوع ویروس کرونا در جهان به دلیل رعایت نکات بهداشتی، برگزاری این آیین معنوی با حضور ایشان میسر نشد.

 

نشست سران قوا به میزبانی مجلس برگزار شد
نشست سران قوا روز گذشته به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار و مهم‌ترین مسائل کشور مورد بحث و بررسی سران قوای سه‌گانه قرار گرفت. 
به گزارش ایرنا، در این نشست، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه درباره مهم‌ترین مسائل کشور، بحث و تبادل نظر کردند.  

 

تداوم رایزنی وزرای خارجه 
ایران و جمهوری آذربایجان
وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در سومین دور مذاکرات تلفنی خود آخرین تحولات مناسبات دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند. به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایرامف در سومین دور مذاکرات تلفنی، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه پیگیری توافقات فیمابین دو کشور را مورد تأکید قرار دادند.
 استمرار دیدار وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در پایتخت‌های دو کشور از جمله موضوعات در دستور کار مشترک است و طرفین در این گفت‌و‌گوی سازنده، بر تداوم رایزنی‌های مقامات دو کشور تأکید کردند.

 

ابراز نگرانی ایران 
از ناآرامی‌های سودان
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تحولات و ناآرامی‌های جدید سودان گفت: جمهوری اسلامی ایران نگرانی خود را از آنچه در کشور مسلمان و برادر سودان در حال وقوع است، ابراز می‌کند. 
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی افزود: امیدواریم برادران سودانی در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، ضمن خویشتنداری و توسل به گفت و گو، به اختلافات داخلی پایان داده و از شرایط نگران کننده کنونی با گفت و گو و آرامش عبور کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد که بدون شک تنها راه حل گذار از بحران به وجود آمده، گفت و گوهای سودانی- سودانی و اجماع داخلی روی یک ابتکار ملی است.
خارطوم و برخی دیگر از مناطق سودان از روز گذشته شاهد درگیری میان ارتش این کشور و نیروهای واکنش سریع است که علت این درگیری، کندی پیشرفت در فرایندهای مربوط به انتقال قدرت در سودان به غیرنظامیان عنوان شده است.
در پی درگیری‌های مسلحانه بین نیروهای «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان و «محمد حمدان دغلو» ملقب به «حمیدتی» معاون البرهان و فرمانده نیروهای واکنش سریع، عصر شنبه چند تانک در خارطوم پایتخت این کشور مستقر شده و درگیری‌ها به فرودگاه خارطوم رسید.
 

جستجو
آرشیو تاریخی