صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و یک - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و یک - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبار

 نصرالله: کرانه باختری خط مقدم است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس، این روز را مناسبتی برای ابراز همبستگی دنیا با فلسطین و ملت مظلوم آن اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنان خود، به تجاوزهای رژیم صهیونیستی و مقاومت دلاورانه مردم، مقاومت و ارتش لبنان اشاره و اعلام کرد: «روز قدس روز همبستگی افراد شریف در دنیا با فلسطین، قدس و ملت مظلوم آن و پیام همکاری و حمایت از ملت است و اینکه ملت فلسطین تنها نیست. همبستگی در روز قدس، حاوی پیام رعب‌آور برای دشمن است و بر نگرانی و رعب آن می‌افزاید.» وی افزود: «ما امروز در حالی این روز را گرامی می‌داریم که احساس امنیت، قدرت و عزت می‌کنیم اما رژیم صهیونیستی روز گذشته در همه جبهه‌ها آماده‌باش اعلام کرده و پیام تهدید توخالی برای همه کشورهای پیرامونش ارسال کرده است.» وی در ادامه تأکید کرد: امروز کرانه باختری در خط مقدم است و باید با کمک مالی از آن حمایت کرد.
دبیرکل حزب الله همچنین برای اولین بار به تشدید تنش در جبهه شمال در هفته گذشته اشاره و تأکید کرد پاسخ اسرائیل به موشک باران از خاک لبنان،‌ «مضحک» است: نتانیاهو دروغ گفت. مهمترین دروغ نتانیاهو این است که زیرساخت های حزب الله و حماس را بمباران کردند و این یک دروغ آشکار است.خود اسرائیلی ها اعتراف می کنند که این توازن بازدارندگی بود که پاسخ آنها را سبک و مضحک کرد.

 

آزادی اسرا، اولین مرحله توافق عربستان و یمن

در پی پایان نشست یک هفته‌ای یمنی‌ها با عربستان، روز گذشته در اولین مرحله از روند اجرای توافق تبادل اسرای یمنی، هواپیمای حامل ۱۲۵ اسیر یمنی آزاد شده وارد فرودگاه صنعاء شد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «المسیره» در گام نخست روند مبادله اسرا که سه روز به طول خواهد انجامید، به محض فرود نخستین هواپیما، تیم پزشکی معاینه پزشکی اسرای آزاد شده را در داخل هواپیما انجام داد و پس از آن در فرودگاه مراسم استقبال از اسرای یمنی با حضور مسئولان دولت صنعاء و مردم به‌طور ویژه برگزار شد. خبرنگار شبکه «المیادین» نیز اعلام کرد اسرای آزاد شده یمنی پس از خروج از فرودگاه در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند. 

 

مقتدی فعالیت‌های جریان صدر را متوقف کرد

مقتدی صدر صبح روز گذشته، از تعلیق فعالیت‌های جریان صدر به مدت یک سال خبر داد. فعالیت‌های این جریان در حوزه نماز جمعه، سازمان میراث و دفتر سید شهید از این تعلیق استثنا هستند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری عراقی واع، رهبر جریان صدر دلیل این تصمیم خود را افراد «اهل قضیه» نامید. او در همین ارتباط در رشته توئیتی نوشت: «اگر اصلاحگر عراق باشم اما نتوانم جریان صدر را اصلاح کنم، گناه است و اگر به رهبری جریان صدر ادامه بدهم اما اهل قضیه و برخی مفسدان در آن حضور داشته باشند و عیب‌هایی داشته باشد، قضیه بزرگی است.» همچنین صالح محمد‌العراقی، از افراد نزدیک به رهبر جریان صدر نیز خبر داد، به دستور صدر مراسم اعتکاف در مسجد کوفه لغو شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی