صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

اخبــار استــانی

گره گشایی دولت از کلان‌پروژه بیمارستانی تبریز
دولت مردمی و انقلابی سیزدهم با اختصاص منابع و اتخاذ تصمیمات لازم برای تصویب بندهایی در قانون بودجه و سفر استانی، از کلان پروژه بیمارستانی تبریز که بزرگترین نوع خود در کشور به شمار می‌رود، گره گشایی کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز را مهم‌ترین طرح سلامت حوزه درمان منطقه شمال‌ غرب کشور خواند و با اشاره به اینکه با گذشت ۶ سال از کلنگ‌زنی آن تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، به ایرنا گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی این کلان‌پروژه سرعت مناسبی به خود گرفته است و ما از روند اجرای کارها رضایت داریم.
دکتر بهمن تقی پور با بیان اینکه در جریان سفر استانی هیأت دولت به آذربایجان شرقی در خرداد ماه سال گذشته مجوز استفاده از منابع مختلف از جمله تهاتر و نیز مولدسازی برای تأمین بخشی از هزینه های ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی به دانشگاه علوم پزشکی تبریز داده شد، افزود: طبق توافقات صورت گرفته دولت سیزدهم ماهانه به طور میانگین اعتباری معادل ۷۰ میلیارد تومان در اختیار این مگاپروژه قرار می دهد که تاکنون موفق به جذب حداقل ۵۰ درصدی این اعتبارات شده‌ایم و کوشش داریم تا بقیه بودجه مورد نظر نیز در سریع‌ترین زمان تأمین و جذب شود. این پروژه در صورت بهره‌برداری می‌تواند نیاز درمانی این کلانشهر ۲ میلیون نفری را تا حداقل ۲ دهه آینده برطرف کند. نقی پور گفت: بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز بزرگترین، مجهزترین و مدرن ترین بیمارستان در دست ساخت کشور است که خدمات آن می‌تواند منطقه شمال غرب و کل کشور را پوشش دهد که با بهره برداری از آن بسیاری از مشکلات بهداشتی، درمانی، اجتماعی و حتی ترافیک شهری و هزینه های گزاف رفت و آمد اضافی مردم به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد که در این میان تزریق اعتبارات مناسب و مکفی برای تکمیل این بیمارستان ضروری است.

 

ورود سامانه بارشی به کشور 
طی چهارشنبه
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش دما در نیمه شرقی کشور طی امروز و ورود سامانه بارشی جدید از غرب از چهارشنبه خبر داد.
به گفته صادق ضیاییان چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش در نوار غربی کشور آغاز می‌شود. در شمال خوزستان، غرب لرستان، ایلام، کرمانشاه، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی بارش شدت خواهد داشت و در مناطقی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. 
وی ادامه داد: پنجشنبه (۲۴ فروردین) گستره بارش شمال بوشهر، شمال غرب فارس، غرب اصفهان و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران را نیز در بر خواهد گرفت. در شمال خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، کردستان، نیمه‌شرقی زنجان و قزوین بارش شدت خواهد داشت و در این روز علاوه بر رگبار و رعد و برق شدید، ریزش تگرگ انتظار می‌رود. وزش باد شدید و خیزش گردو خاک در مرکز، جنوب و نوار شرقی کشور نیز پیش‌بینی می‌شود و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر وزش باد شدید همراه با افزایش نسبی دما رخ می‌دهد. 
در همین حین سازمان هواشناسی هشدار سطح قرمز مبنی بر بارش شدید باران برای استان‌های غرب کشور صادر کرد.
سازمان هواشناسی کشور همچنین نسبت به احتمال وقوع سیل در ۷ استان هشدار داد.
این وضعیت جوی روز چهارشنبه در ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، جنوب و غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان و روز پنجشنبه  در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال و غرب چهارمحال و بختیاری رخ می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی