صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

اخبار

 مقامی از وزنه‌برداری می‌رود؟

با گذشت یک ماه از انتخاب سجاد انوشیروانی به‌عنوان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، خانه‌تکانی در این فدراسیون آغاز شده است. انوشیروانی که در اواسط اسفند‌ماه گذشته با انصراف ایوب بهتاج، دیگر کاندیدای تصدی پست ریاست با حداکثر آرای مأخوذه به مدت چهار سال ریاست را برعهده گرفت، در نخستین گام پس از انتصاب کادر فنی تیم ملی و تشکیل اردوهای آمادگی تیم‌های ملی پسران و دختران کشورمان برای شرکت در رقابت‌های آسیایی کره‌جنوبی، نسبت به تغییر ساختار منابع انسانی اقدام کرده است. وی که در دوران سرپرستی‌اش در فدراسیون وزنه‌برداری کمترین تغییر را انجام داده بود، اکنون در پی ایجاد تغییراتی در بخش‌های مختلف با استفاده از افراد تحصیلکرده و نزدیک به خود است. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که به نظر می‌رسد اتفاق بیفتد حسین مقامی، سرپرست دبیری است.

 

وفایی در یک قدمی قهرمانی جهان

حسین وفایی اسنوکرباز حرفه‌ای ایران با پیروزی در مرحله سوم انتخابی قهرمانی جهان، دیروز برای دومین بار مقابل رقیب ولزی‌اش قرار گرفت.او که برای صعود به رقابت‌های قهرمانی جهان به دو پیروزی نیاز دارد، در اولین مسابقه مقابل اندریو پاجت اسنوکرباز رده 93 رنکینگ جهانی اهل ولز با نتیجه 6-3 برد. او عصر دیروز برای دومین بار با حریف ولزی‌اش مسابقه داد که در صورت برد فردا صبح و بعدازظهر با برنده بازی مارتین گولد انگلیسی و جکسون بیج ولزی مسابقه می‌دهد. مسابقات اسنوکر انتخابی قهرمانی جهان (Cazoo) ۲۰۲۳ برای انتخابی رنکینگ در انستیتو ورزش انگلیس واقع در شهر شفیلد برگزار می‌شود.

 

کاپیتان میلاد پدر می‌شود

میلاد عبادی‌پور کاپیتان تیم ملی والیبال، این روزها چشم به راه تولد فرزندش است. او که در این فصل در لیگ سری A ایتالیا برای میلانو بازی می‌کند، به دلیل تولد فرزندش شاید به هفته اول لیگ ملت‌ها نرسد.روزنامه ایران برای این ملی‌پوش و خانواده‌اش آرزوی سلامتی دارد و امیدواریم در هفته‌های آینده او را پر انرژی در ترکیب تیم ملی ببینیم.

 

فصیحی در ترکیه آماده می‌شود

فرزانه فصیحی سریع‌ترین دونده زن ایران برای اردوی بازی‌های آسیایی هانگژو فردا به ترکیه می‌رود. دونده 100 متر المپیکی که یکی از شانس‌های مدال دوومیدانی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو است، بعد از تمرین در مجموعه آفتاب انقلاب، فردا راهی ترکیه می‌شود تا برای یک ماه جدی تمرین کند.  در این یک ماه فصیحی برای محک زدن خود به صربستان و قزاقستان سفر می‌کند اما تا شروع مسابقات قهرمانی آسیا به ایران باز نمی‌گردد.

 

پاکدل موافق حضور وسلین در سپاهان

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، از قرارداد سرمربی تیم ملی با باشگاه فولاد سپاهان اصفهان ناراضی نیست. او می‌گوید: «اکثر مربیان تیم‌های ملی در دنیا، تیم باشگاهی هم دارند، وسلین هم وقتی به ایران آمد چون شناختی از هندبال ما نداشت و از طرفی برنامه تیم ملی به خاطر بازی‌های آسیایی هانگژو که هنوز به تعویق نیفتاده بود، بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان فشرده بود، فرصتی هم نداشت تا تیم باشگاهی داشته باشد، اما حالا او هندبال ایران را خوب می‌شناسد و از طرفی باشگاه سپاهان هم به او پیشنهاد داد و با ما هم صحبت کرد تا مربی تیم ملی را داشته باشد. پیشنهاد سپاهان برای ما هم بهتر بود چرا که ترجیح می‌دهیم وسلین تیم ایرانی داشته باشد تا به اروپا برود. با این شرایط برنامه تیم ملی و لیگ در تقویم مشخص است و سرمربی تیم ملی به وقت لیگ با تیم باشگاهی‌اش است و با شروع اردوی تیم ملی هم بالای سر ملی‌پوشان. حتی موقع لیگ هم می‌تواند بازیکنان را زیر نظر داشته باشد.» به گفته رئیس فدراسیون هندبال، وسلین می‌خواهد تیم ملی بهترین شرایط را داشته باشد: «در مصاحبه‌ای که سال قبل از قول وسلین منتشر شد گفته بود به شرط قبول شرایطش به ایران می‌آید. وقتی با او در این باره صحبت کردیم، وسلین معتقد بود حرفش این نبوده. از طرفی وسلین امکانات ما را با اروپایی‌ها مقایسه می‌کند که اصلاً با هم قابل قیاس نیست. ما برای تمدید قرارداد، درباره امکانات و شرایط کامل صحبت کردیم، بعضی ایرادات او ضعف است که باید برطرف شود. وسلین شرایط خوب برای آمادگی تیم ملی می‌خواهد و تلاش ما هم برای فراهم کردن شرایط و امکانات است.»

جستجو
آرشیو تاریخی