صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

شروع مأموریت جدی توخل از امشب مقابل سیتی

پپ به دنبال مرهم زخم قدیمی

فائزه زمانی /مسابقات یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از امشب با 2 دیدار شروع می‌شود.در حساس‌ترین بازی منچسترسیتی در اتحاد میزبان بایرن مونیخ خواهد بود تا دو تیم بازی رفت این مرحله را برگزار کنند.

 سیر سیتیزن‌ها روی ابرها
سیتیزن‌ها این روزها در شرایط خوبی قرار دارند و اخیراً در لیگ جزیره مقابل ساوتهمپتون، لیورپول، برنلی و کریستال پالاس پیروز شدند.
آنها هم ‌اکنون با 67 امتیاز و اختلافی 6 امتیازی نسبت به آرسنال صدرنشین در رده دوم لیگ انگلیس قرار دارند و همچنان در کورس لیگ جزیره برای قهرمانی این فصل می‌جنگند. شاگردان پپ در حالی پا به دیدار امشب می‌گذارند که بعد از تساوی آرسنال مقابل لیورپول و کاهش اختلافشان با این تیم بر سر صدرنشینی، روی ابرها هستند و با حال و هوایی خوب به استقبال این بازی می‌روند.
 
باواریایی‌ها با استایلی جدید
بایرن مونیخ هم بعد از حواشی اخیر و اخراج ناگلزمن با مربی جدید خود توماس توخل به اتحاد لشکرکشی می‌کند تا اولین مأموریت جدی سرمربی جدید شروع شود.
باواریایی‌ها در بازی‌های اخیر خود با هدایت ناگلزمن موفق شده بودند تیم‌های آگزبورگ و بایرلورکوزن را شکست دهند. بعد از به خدمت گرفتن توخل هم با هدایت این مربی ابتدا مقابل دورتموند 4 بر2 پیروز شدند اما در دومین بازی خود با هدایت او  در جام حذفی آلمان 2 بر یک از فرایبورگ شکست خوردند و از جام حذفی کنار رفتند تا توخل نیامده یک جام را از بایرن بگیرد. این مربی اما در سومین بازی خود روی نیمکت باواریایی‌ها، در بوندسلیگا انتقام جام حذفی را با برد یک بر صفر از فرایبورگ گرفت و حالا با برد به استقبال بازی امشب می‌آید تا بعد از حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا 2020 با تیم پاری‌سن ژرمن و فینال 2021 با چلسی به دنبال سومین حضورش در فینال لیگ قهرمانان اروپا این بار با بایرن باشد.
 
پپ به دنبال انتقام از توخل
پپ در حالی به مصاف توخل می‌رود که از او زخمی عمیق به یادگار دارد و امشب برای انتقام به زمین می‌آید. این اولین تقابل این دو مربی نیست و توماس توخل در زمان هدایت چلسی در طول 4 ماه، 3 بار این مربی اسپانیایی را شکست داد. جام حذفی انگلیس را یک بر صفر و نبرد لیگ برترانگلیس را 2 بر یک برد و در مهم‌ترین دوئل با شکست یک بر صفر سیتیزن‌ها در فینال، فاتح بزرگ لیگ قهرمانان اروپا شد تا پپ برای دومین بار در طول دوران مربیگری خود در یک فینال شکست بخورد.

بازی‌های رودر‌رو
این دو تیم از 26 شهریور 93 تا 2 مرداد 1401، 4 بار روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند که هیچ یک از آنها پیشتاز نبوده و در مجموع 2 بار بایرن و 2 بار هم سیتی برنده بوده‌اند.حالا باید دید در بازی رفت و برگشت این دو تیم، کدام تیم در بازی‌های رودررو سبقت خواهد گرفت.

خبر خوب برای سیتی
با اعلام باشگاه بایرن مونیخ، چوپوموتینگ دیدار امشب مقابل منچستر سیتی را به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو از دست داد.اما لوکاس هرناندز مدافع بایرن برای اولین بار بعد از جراحی رباط صلیبی، دیروز در آستانه این دیدار به تمرینات برگشت.

 

بــــرش

برنامه بازی‌های یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
سه‌شنبه ساعت 22:30 
بنفیکا ................................................................................ اینتر  
منچستر سیتی ............................................................... بایرن مونیخ
چهارشنبه ساعت 22:30
رئال مادرید ........................................................................ چلسی
میلان ............................................................................... ناپولی

جستجو
آرشیو تاریخی