صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۴

کتابخوان

تا زمانی که سقوط کنیم 

این کتاب که در 360 صفحه توسط هلنا شیهان نوشته شده است، نگاهی دارد به پیامدهای انتقال سوسیالیسم در خلال جنگ سرد، از خاستگاه اصلی خود به اروپا و تسخیر این قاره توسط شماری از احزاب کمونیست که به طور خاص در اروپای شرقی بیش از سایر مناطق دیده می شدند. نویسنده به عنوان یک فیلسوف این روند را دنبال و دلایل شکست چپ‌ها را مرور می کند.

 

جامعه اشتراکی یا هیچ 

کریس گیلبرت این کتاب را در 208 صفحه نوشته و در آن به جنبش‌های سیاسی ونزوئلا و پروژه‌های سوسیالیستی آن پرداخته است. او دریچه‌ای به روی مخاطب خود گشوده تا بلندپروازی‌های سیاسی و اقتصادی احزاب و گروه‌های داخلی ونزوئلا را به تماشا بنشیند و ریشه‌های کودتایی را که در سال‌های اخیر در این کشور شکل گرفت اما ناکام ماند، بررسی کرده است.

 

یک هندسه جهانی جدید

گریگوری آلبو در کتاب خود از تغییرات ژئوپلیتیکی سال 2024 نوشته و به این مسأله پرداخته است که در حالی که صحبت از پایان نظم اقتصادی لیبرال، آن نتایجی را که برای جهانی شدن انتظار می‌رفت به دنبال نداشت، باید دید چگونه می‌توان مسیر تاریخی را برای توسعه یک نظام قوی بین‌المللی چندقطبی هموار ساخت و آسیب‌پذیری احتمالی جنبش‌های سوسیالیستی را برطرف کرد.

 

ترامپ را بگیر

این کتاب 168 صفحه‌ای به قلم آلن درشوویتز به نگرانی بخش بزرگی از جامعه امریکا پرداخته است. در این کتاب نویسنده به دنبال راه‌حلی است برای اینکه آسیب‌هایی را که دونالد ترامپ برای امریکا و جامعه این کشور داشته و از جمله بنیان‌های دموکراسی در آن را به خطر انداخته است، برطرف کند. او همچنین هشدار داده است که باید روند ضددموکراتیک ترامپ متوقف شود.

جستجو
آرشیو تاریخی