صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبار

دیدار رهبران مقاومت فلسطین و لبنان در بیروت
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و دبیرکل حزب‌الله لبنان در بیروت دیدار کردند. به گزارش شبکه المنار سید حسن نصرالله میزبان اسماعیل هنیه و صالح العاروری، معاون وی و همچنین هیأت همراه وی بود. در این دیدار دو طرف تحولات فلسطین اشغالی، اتفاقات مسجد الاقصی و مقاومت تشدید شده در کرانه باختری و نوار غزه را مورد بررسی قرار دادند. سید حسن نصرالله و هیأت حماس همچنین درباره تحولات سیاسی منطقه و آمادگی محور مقاومت و هماهنگی میان اجزای آن برای مقابله با تمامی تحولات و اتفاقات رایزنی کردند.

 

دور جدید اعتصاب پزشکان انگلیسی

سرویس بهداشت ملی انگلیس اعلام کرد، اعتصاب چهار روزه ده‌ها هزار پزشک در انگلستان در روزهای آتی می‌تواند به تعویق ۲۵ هزار وقت ملاقات درمانی منجر شود. به گزارش آسوشیتدپرس، دکتر لیلا مک‌کی، مدیر سیاستگذاری در کنفدراسیون سرویس بهداشت ملی انگلیس گفت، تأثیر این اعتصاب چهار روزه بزرگتر از آن اعتصاب سه روزه ماه گذشته میلادی توسط پزشکان است چون بر امنیت بیماران اثر می‌گذارد و برای هر مقام ارشد بهداشت و درمانی در کشور نیز نگرانی جدی است.

 

نگرانی امریکایی‌ها 
از حملات سایبری
طبق نتایج نظرسنجی گالوپ در سال ۲۰۲۳ و مرکز تحقیقاتی «پیو» در سال ۲۰۲۲ امریکایی‌ها در حال حاضر «حمله سایبری» را بزرگترین تهدید علیه این کشور تلقی می‌کنند و می‌گویند، ترس‌های ناشی از این نوع حمله از مسائل دیگری همچون تغییرات اقلیمی، مهاجرت، تروریسم و تسلیحات هسته‌ای فراتر رفته است. به گزارش هیل، براساس نتایج این دو نظرسنجی، مسأله بمب‌ها دیگر مطرح نیست بلکه مسأله این است که آیا می‌توان یک حمله سایبری را از یک کشور امن علیه ایالات متحده امریکا انجام داد؟

 

پراگ از مسکو و پکن می‌ترسد
وزارت دفاع جمهوری چک اعلام کرد، این کشور قصد دارد روسیه و چین را در فهرست تهدیدات ادعایی علیه امنیت خود قرار دهد. به گزارش پایگاه اینترنتی پرنسا لاتینا، جان جایرز، یک نماینده وزارت دفاع جمهوری چک اظهار کرد، این کشور در سیاست‌های جدید مربوط به استراتژی دفاعی و امنیتی خود به صورت مستقیم به روسیه و چین خواهد پرداخت. 

جستجو
آرشیو تاریخی