صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

  کوروس ربیعی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران با بیان اینکه طی مدت حدود یک‌ماه اخیر که رؤیا(درنای بلژیکی) در مازندران مانده، شرایط آب و هوایی فعلاً مساعد است، گفت: مطابق نظر کارشناسان دمای کنونی حداقل طی یکی‌دوماه آتی برای پرنده قابل تحمل بوده و به دنبال این هستیم که پس از بالارفتن دما در حدود ۳۰ درجه سانتیگراد و افزایش رطوبت، مکان را با بومی‌سازی در منطقه ییلاقات برای نگهداری چندماهه آن پیش‌بینی کنیم.
جمال محمدی، مدیر امور منابع آب شهرستان زرندیه گفت: دشت زرندیه یکی از دشت‌های ممنوعه و بحرانی کشور بوده که متأثر از تبعات خشکسالی در این منطقه است.
 سمانه سلطانی‌پور، سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سه میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان محصولات صنایع‌دستی و سوغات‌ محلی استان در قالب نمایشگاه‌های نوروزی در سراسر استان به ‌فروش رفت.
 یاور عبیری، رئیس جامعه بوم‌گردی ایران اعلام کرد: در طول ایام نوروز ۱۴۰۲ حدود ۵۶ درصد از کل ظرفیت اقامت در بوم‌گردی‌های کشور پر شد.
 حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: با توجه به همزمانی جشنواره کوچ عشایر و مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ از سفرای کشورهای عضو اکو برای حضور در این جشنواره دعوت شده است.
 عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: با اعتبارات قطره چکانی دولت نمی‌توان زیرساخت برای همه جاذبه‌های گردشگری استان ایجاد کرد.
 مجید هاشمی، رئیس انجمن راهنمایان گردشگری هرمزگان گفت: توسعه فعالیت‌های گردشگری باید تا جایی باشد که زندگی و معیشت افراد محلی ساکن را به‌هم نزند و تجربه جزیره هرمز در هرمزگان در دسترس قرار دارد، بر اساس آمار موجود هفت هزار نفر در یک روز به این جزیره سفر کردند. اکنون باید از خود بپرسیم که حضور این حجم از گردشگر در جزیره کوچک هرمز از نظر توان محیطی و ظرفیت آن درست است؟ آیا زندگی مردم محلی را به هم نریخته و همه اهالی راضی هستند؟
 صباح پناهی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان گفت: پنج شکارچی غیر مجاز در مأموریت‌های جداگانه در مناطق آزاد و تحت مدیریت این شهرستان دستگیر شدند.
جستجو
آرشیو تاریخی