صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

اخبار

احیای ۶۰۰ هزار واحد تولیدی کوچک
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: ۶۰۰ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط داریم که تولیدکننده قطعات کارخانجات هستند و اکثر آنها قبل از تحریم، تولید را رها کرده و به واردات رو آورده بودند اما در زمان تحریم به چرخه تولید بازگشتند. قاسم نوده فراهانی افزود: تشکل‌های صنفی به عنوان بزرگ‌ترین بخش خصوصی با حدود 3 میلیون و 200 هزار واحد صنفی، 400 اتاق اصناف و 7630 اتحادیه صنفی است که بالغ بر یک سوم جمعیت کشور است. او ادامه داد: از این 3 میلیون واحد صنفی، 600 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط داریم که تولیدکننده قطعات کارخانجات هستند و اکثر آنها قبل از تحریم، تولید را رها کرده و به واردات رو آورده بودند اما در زمان تحریم به چرخه تولید بازگشتند.

 

افتتاح 707  میلیون دلار طرح‌های معادن
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تا پایان ماه دی‌ سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۷۰۷ میلیون دلار طرح معدن و صنایع معدنی تکمیل و آماده راه‌اندازی کرد.
تعداد این طرح‌ها به ۲۷ فقره در بخش معدن و صنایع معدنی می‌رسد که با مشارکت شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی تکمیل و آماده افتتاح شده‌ است.
از مهمترین طرح‌های تکمیل و راه‌اندازی شده، می‌توان به نخستین نیروگاه از تفاهمنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت نیرو اشاره کرد که از ظرفیت تولید ۳۶۶ مگاوات برق برخوردار است.
 

رفع مسدودی حساب‌های وکالتی
وزارت صمت با ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی خواستار رفع مسدودی حساب وکالتی سازمان حمایت در صورت درخواست متقاضیان شد. در نامه وزارت صمت تأکید شده است که در فرایند ثبت نام خودروهای وارداتی و تولید داخل مقرر شد متقاضیان حساب وکالتی به نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افتتاح کرده و مطابق تصمیمات متخذه در مواردی که به هر دلیلی متقاضیان از ادامه فرایند خرید خودروهای وارداتی و یا طرح فروش خودروهای داخلی از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو منصرف شدند تمامی بانک‌های عامل نسبت به رفع مسدودی حساب این افراد اقدام کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی