صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

درآمد ۲۶ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از صادرات اوره با برند ایرانی خبر داد و گفت: ۶۹ میلیون تن انواع محصول پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ تولید و درآمد ۲۶ میلیارد دلاری برای این صنعت محقق شد. 
مرتضی شاهمیرزایی درباره معاملاتی که هفته نخست امسال انجام شد، ادامه داد: این موضوع خارج از اختیارات شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و سایر دست‌اندکاران بورس کالا و همکاران وزارت اقتصاد و مسئولان مربوطه باید در مورد معاملات انجام‌شده تصمیم بگیرند. 
وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در تولید، تکمیل طرح‌ها و تأمین ارز کشور در سال ۱۴۰۱ موفق عمل کرد، گفت: بازارهای صادراتی تازه‌ای برای محصولات پتروشیمی تعریف و دستاوردها و ظرفیت‌های صنعت پتروشیمی به کشورهای مختلف دنیا معرفی شد؛ از جمله سیبری در قطب شمال و برزیل در امریکای جنوبی.
معاون وزیر نفت اعلام کرد: پارسال در مجموع حدود ۲۷ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی ایران به ارزش حدود ۱۶ میلیارد دلار صادر شد که نزدیک به ۱۴ میلیارد دلار آن در سامانه نیما عرضه و کمک به تأمین ارز کشور شد. 
شاهمیرزایی افزود: همچنین پارسال حدود ۱۲ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی نیز در داخل به فروش رفت که ارزش آن معادل ۱۰ میلیارد دلار بوده است.
جستجو
آرشیو تاریخی