صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

 اخراج رعنا رحیم‌پور 
از BBC فارسی
خبر اول اینکه، رعنا رحیم‌پور از مجریان با سابقه بی‌بی‌سی که در میانه اغتشاشات ۱۴۰۱ افشای یک فایل صوتی از او پشت‌پرده ضدایرانی و تجزیه‌طلبانه رسانه‌های معاند ایرانی را فاش کرد،  از بی‌بی‌سی اخراج شد. به گزارش  تسنیم،  اگرچه  دوستانش ماجرا را به‌نحوی روایت می‌کنند که گویی یک خداحافظی ساده بعد از 15 سال است، اما واقعیت آن است که او به‌دلیل اهمالی که در افشا شدن پشت‌پرده رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال و... داشته اخراج شده است. پس از افشای فایل صوتی رعنا رحیم‌پور در 16 آبان 1401 که از پشت‌پرده تلاش رسانه‌های بیگانه برای تجزیه ایران با شعار دموکراسی سخن گفته بود، شبکه ایران‌اینترنشنال گزارش‌هایی علیه BBC و رحیم‌پور منتشر کرد  و از سوی دیگر درگیری میان فعالان رسانه‌ای ضدانقلاب نیز بالا گرفت.
 

سران گروهک تروریستی پژاک در BBC
خبر دیگر اینکه، BBC فارسی شبکه وابسته به دولت انگلیس با تریبون دادن به گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب، به ویژه گروهک مهجور و منفور پژاک، سناریوی رسانه ای برای عادی سازی تجزیه ایران را وارد فاز تازه ای کرد. به تازگی این شبکه، در یک به اصطلاح گفت و گوی رسانه ای با سیامند معینی، یکی از سران اصلی این گروهک، فرصت کافی را در اختیار وی قرار داد تا ایده‌های تجزیه طلبانه و ضدایرانی خود را از این تریبون رسانه ای بیان کند. البته 
گفت و گوی BBC فارسی با معینی درحالی با عنوان ادعایی «یکی از احزاب کرد ایران» منتشر شد که وی حتی از صحبت کردن به فارسی هم خودداری کرد! باوجود این، وی دیدگاه های تجزیه طلبانه و سابقه تروریستی این گروهک را تشریح کرد که کمتر آشکار شده بود. از جمله، معینی با پذیرش نقش گروهک پژاک در سازماندهی و پیاده سازی اغتشاشات، اعتراف کرد که این گروهک عبدالله اوجالان را رهبر خود 
می داند و پ‌.ک‌.ک نقش مهمی در تشکیل پژاک داشت. وی همچنین ضمن رد مفهوم و کلیت یکپارچه ای به نام «ایران» گفت که «ذهنیت تمامیت ارضی، عقب افتاده و فاشیستی است و از مرکزگرایی سرچشمه می گیرد.»  
 

ترامپ: اگر رئیس‌جمهور بودم عربستان به ایران نمی‌‎پیوست
شنیدیم که، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا از توافق اخیر ایران-عربستان برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک انتقاد کرد و مدعی شد اگر او رئیس‌جمهور امریکا بود اجازه وقوع این توافق را نمی‌داد. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای‌نیوز، ترامپ در پی بازگشت از دادگاه نیویورک در بخشی از سخنرانی برای جمع حامیانش که در اقامتگاه او در مارآلاگوی فلوریدا تجمع کرده بودند، مدعی شد:«چین،‌ روسیه، ایران و کره‌شمالی ائتلافی رعب‌آور و مخرب تشکیل داده‌اند.» او در ادامه بیان داشت:«اگر من رئیس‌جمهور بودم،‌ هیچ وقت این توافق صورت نمی‌گرفت و حمله روسیه به اوکراین اتفاق نمی‌افتاد.»
 

شوخی کاربران فضای مجازی با ادعای حسن روحانی
دست آخر اینکه، پس از آنکه رئیس جمهور سابق در جمع مدیران دولت پیشین ادعا کرده بود که با آوردن نام عباس عراقچی دلار دو هزار تومان ارزان شده است، برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب از جمله روزنامه آفتاب یزد با انتشار مطلبی نوشتند که «برخی نام‌ها باعث کاهش قیمت دلار می‌شود؛ عراقچی 2 هزار تومان، ظریف 5 هزار تومان و روحانی 10 هزار تومان!» همین اعتماد به نفس، دستمایه شوخی بسیاری از کاربران فضای مجازی با این ادعا شد. یک رسانه مجازی دراین‌باره نوشت: «احتمالاً بایدن درخواست کند تا حسن روحانی نیز تحریم شود؛ چرا که اینگونه که در رسانه‌های اصلاح‌طلب ایران گفته می‌شود،  ممکن است با چند بار تکرار نام حسن روحانی، ریال برترین پول ملی دنیا شده و برای اقتصاد امریکا مشکلات بزرگی بیافریند!»

جستجو
آرشیو تاریخی