صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

خبر در خبر

   عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از در نظر گرفتن یک ردیف اعتباری مستقل در لایحه بودجه خبر داد و گفت: این اعتبارات برای کاشت درخت و مراقبت‌های سنواتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 لیلی عزالدین‌لو، رئیس گروه ژنتیک دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی با بیان اینکه انسان عامل مؤثر در کاهش تنوع ژنتیک گونه‌ها است، گفت: مدیریت ژنتیکی اساس برنامه‌های حفاظت و احیای حیات‌وحش است.

 هلنا کعبی، مدیر کل دفتر پایش سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه هزینه نگهداری از ایستگاه‌های سنجش کیفیت بسیار بالا است و به ۱۰۶ ایستگاه جدید نیز نیاز داریم، گفت: قرار است در سال جاری برای تأمین بخشی از این هزینه‌ها ۵۰ درصد عوارض آلایندگی توسط شهرداری‌ها با نظر سازمان حفاظت محیط‌زیست هزینه شود.

 روابــــط‌عمـــومـــی معاونت گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر برگزاری هر گونه سفر گروهی و اجرای تورهای گردشگری به مقصد کشور مصر توصیه نمی‌شود و مورد تأیید معاونت گردشگری نیست.

 مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری با هدف توسعه این صنعت در شهرهای مختلف این استان تصویب شد.

 مصطفی قانونی، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گلپایگان از کشف‌ و ضبط ۱۳۸ قطعه سکه‌ مربوط به دوره اشکانی در این منطقه خبر داد.

 علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان با تأکید بر اینکه موانع ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان باید در زمان‌بندی مشخص انجام شود، گفت: حذف زواید و الحاقات اضافی در مسیر ثبت، طی یک ماه تا ۴۵ روز آینده انجام شود.

  حسین اکبری، معاون محیط‌‌زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط‌‌زیست اصفهان از فرود فلامینگوها در تالاب بین‌المللی گاوخونی در فروردین امسال خبر داد و درباره آخرین وضعیت تالاب بین‌المللی گاوخونی گفت: اسفند‌ماه سال ۱۴۰۱، دو بار رهاسازی موقت به سمت تالاب انجام گرفته که در مجموع حدود هفت میلیون مترمکعب آب وارد گاوخونی شده است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی