صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

اخبــار استــانی

اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان اکباتان همدان
فرماندار همدان گفت: ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان اکباتان تخصیص پیدا کرد و این بیمارستان به زودی مورد افتتاح قرار می‌گیرد.
مسلم مخفی به مهر گفت: سفر رئیس جمهور به همدان سفر پر خیر و برکتی برای استان و شهرستان بود و اعتبارات قابل توجهی اختصاص یافت که نتیجه پیگیری خوب مجموعه مدیریتی استان و استاندار همدان بود. ۱۴ هزار و ۱۳۱ میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری به همدان اختصاص یافت که حدود ۴ هزار و ۳۹۵ میلیارد تومان سهم شهرستان همدان است که البته اقصی نقاط استان از اجرای پروژه‌هایی مانند کنارگذرها، بیمارستان و دیگر طرح‌ها منتفع خواهند شد.
فرماندار همدان گفت: ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان اکباتان تخصیص پیدا کرد که بزودی مورد افتتاح قرار می‌گیرد، برای مرکز جامع سرطان ۴۵۰ میلیارد تومان، برای موزه هنرهای معاصر ۵۰ میلیارد تومان، برای کنار گذر غربی همدان ۴۰۰ میلیارد تومان که بسیاری از مشکلات ما را حل می‌کند، تکمیل ایستگاه راه آهن همدان ۱۰۰ میلیارد تومان، ۲۰ میلیارد تومان برای کتابخانه ملی و دیگر طرح‌های در دست اجرا که از اعتبارات این سفر برخوردار شد.

 

خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در ۲۲ استان
سازمان هواشناسی کشور نسبت به خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در ۲۲ استان هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زرد رنگ از وزش باد شدید، خیزش گردوخاک در نواحی مستعد و افزایش میزان سرعت باد در مقیاس شدید از بعدازظهر امروز تا پنجشنبه خبر داد.
این وضعیت جوی امروز در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، مرکزی، همدان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و روز پنجشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، قم، تهران، اصفهان، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد و جنوب کرمان و مورد انتظار است.

افزایش دما در غالب استان‌ها از امروز
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار پراکنده و بارش باران در برخی استان‌ها، افزایش گرد و خاک در شمال و جنوب و افزایش دما در غالب نقاط کشور خبر داد.
صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز چهارشنبه(۱۶ فروردین) در غالب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود و در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. 
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه  برای برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی همچنین مناطقی از مرکز کشور ابرناکی، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 
وی افزود: جمعه نیز در شمال خراسان رضوی و شنبه(۱۹ فروردین) در شرق کشور بارش خفیف باران انتظار می‌رود. 
ضیاییان در ادامه گفت:امروز در نواحی شرق و شمال غرب و از پنجشنبه تا شنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ خواهد داد. این شرایط در روزهای پنجشنبه و جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده برای شرق و جنوب شرق کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هو اضافه کرد: تا اواخر هفته در اکثر مناطق کشور دما افزایش می‌یابد.  
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و روز  پنجشنبه نیمه‌ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

جستجو
آرشیو تاریخی