صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

تشییع شهدای مدافع حرم
در میدان امام حسین(ع) تهران

مراسم تشییع شهدای مدافع حرم «میلاد حیدری» و «مقداد مهقانی» صبح دیروز با حضور اقشار مختلف مردم در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد. معاون اول رئیس‌جمهور نیز با حضور در این مراسم  به پیکرهای پاک این شهیدان ادای احترام کرد. محمد مخبر در حاشیه این مراسم در جمع خانواده‌های دو شهید گرانقدر میلاد حیدری و مقداد مهقانی حضور یافت و ضمن تبریک و تسلیت، اقدام رژیم‌صهیونیستی برای نقض قوانین بین‌المللی و حمله به خاک یک کشور دیگر را نشانه‌ای برای فروپاشی درونی این رژیم غاصب دانست. سردار سلامی فرمانده کل سپاه، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس و محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور از جمله حاضران مراسم بودند.

 

سخنگوی دولت  خبرداد:
کاهش بی سابقه رشد نقدینگی

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت روز گذشته نخستین نشست خبری هفتگی خود را در سال جدید برگزار کرد.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد راهکارهای دولت برای مهار تورم در سال جاری گفت: طبق گزارش بانک مرکزی در نیمه اسفندماه ۱۴۰۱ شاهد کاهش بی‌سابقه رشد نقدینگی بوده‌ایم. بررسی وضعیت نقدینگی ریالی بخش غیر دولتی در نیمه اسفندماه سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مقاطع مشابه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که این شاخص از ۳۲،۵ درصد در یازدهم اسفند سال ۱۴۰۰ به ۲۷،۸ درصد در یازدهم اسفند ۱۴۰۱ کاهش یافته است. 
سخنگوی دولت افزود: این میزان کاهش قابل ملاحظه رشد نقدینگی در نیمه اسفند سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مقاطع مشابه سه سال گذشته بی سابقه بوده است. بهادری جهرمی اضافه کرد: دولت برای کاهش کسری بودجه در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تلاش کرده لایحه‌ بودجه خود را فاقد کسری و با منابع واقعی تدوین کند و از طرف دیگر منابع درآمدی دولت را افزایش دهد. وی همچنین یادآور شد: دولت از ابتدای شروع به کار اقدامات خوبی را برای مهار تورم دنبال کرده و نتیجه آن کاهش تورم از ۵۹،۳ در شهریور ۱۴۰۰ به ۴۶،۵ در اسفند ۱۴۰۱ بود. بهادری جهرمی در ادامه اظهار داشت: بلافاصله بعد از نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب نخستین جلسه ستاد اقتصادی دولت در اولین روز کاری امسال تشکیل شد و همه مباحث برای کنترل و مهار تورم مرور و برنامه‌های خوبی برای اجرا طراحی شد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی