صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

اخبار

سقف تسهیلات ۲۰۰میلیونی مسکن روستایی برای امسال
مجید جودی، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به دلیل مشکل برخی روستائیان در بازپرداخت، سقف تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی، امسال افزایش نمی‌یابد.
وی افزود: در سال ۱۴۰۲ به موازات معرفی باقیمانده متقاضیان وام مسکن روستایی به بانک‌ها برای عقد قرارداد، منتظر مصوبه دولت در دو ماه اول امسال هستیم، تا سهمیه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال جدید را ابلاغ کنند. وی درباره کافی نبودن ۲۰۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن گفت: ما بخشی از هزینه ساخت را تأمین می‌کنیم و بخش دیگر آورده روستاییان است، اما دهک‌هایی در روستا‌ها داریم که آورده لازم را ندارند. وی تصریح کرد: برای این افراد برنامه‌ریزی کردیم تا با استفاده از توان مالی نهاد‌های حمایتی نیاز آنها را تأمین کنیم.

 

تنش آبی برای تهران، قزوین و استان‌های ساحلی دریای خزر
احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به کمبود ۱۶ درصدی بارش‌ها در سطح کشور اظهار کرد: شهرهای بزرگ مثل تهران، قزوین، استان‌های ساحلی و نیمه شمالی کشور در شرایط تنش آبی به سر می‌برند که این شرایط تا پایان سال تداوم دارد. وی میزان بارندگی در سطح کشور طی سال آبی یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ تا کنون را ۱۵۰ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش نسبت به نرمال بارندگی‌ها که ۱۷۷.۶ میلی‌متر بوده، ۸ میلی‌متر کمتر شده است.
وی تأکید کرد: اگرچه میزان بارش‌ها نسبت به سال آبی گذشته حدود ۱۰ درصد بهبود یافته اما همچنان ۱۶ درصد کمتر از میزان نرمال است.

 

عبور تعداد مسافران هوایی از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ و همزمان با تعطیلات و سفرهای نوروزی، ۲۱ هزار و ۳۰۰ پرواز داخلی و خارجی سرویس ناوبری و کنترل ترافیک هوایی دریافت کردند. حمیدرضا سیدی گفت: از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ و همزمان با تعطیلات و سفرهای نوروزی، ۲۱ هزار و ۳۰۰ پرواز داخلی و خارجی سرویس ناوبری و کنترل ترافیک هوایی دریافت کردند. 
سیدی گفت: طی 20روز گذشته، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به ۲۱ هزار و ۳۰۰ پرواز فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت و چهار فرودگاه امام خمینی(ره)، کیش، قشم و عسلویه سرویس ناوبری و کنترل ترافیک هوایی ارائه داده و طی آن دو میلیون و ۶۲۸ هزار و ۶۱۰ مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی