صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دیگه‌چه‌خبر؟

اخطار نیروی دریایی به هواپیمای جاسوسی امریکا
خبر اول اینکه، روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته خبر داد که پس از نزدیکی هواپیمای EP-3E 
نیروی دریایی امریکا به مرز کشورمان در محدوده دریای عمان، با هوشیاری کامل رزمندگان نداجا و با ارسال هشدار به این هواپیما از ورود بدون مجوز آن به آسمان کشور جلوگیری شد. بر اساس این گزارش، این هواپیما پس از دریافت پیام هشدار مرز هوایی کشور را ترک کرد و به مسیرهای هوایی بین‌المللی بازگشت. به گزارش تسنیم، هواپیمای EP-3E توسط شرکت لاکهید مارتین تولید شده و مجهز به چهار موتور توربوپراپ است. این هواپیما به انواع سامانه جنگ الکترونیک، سامانه‌های جمع‌آوری سیگنال و شنود مجهز است و نیروی دریایی تروریستی امریکا و نیروی دریایی ژاپن تنها کاربران آن هستند.
  

صدور حکم جلب برای عوامل حادثه طرقبه
خبر دیگر اینکه، پس از تظاهر به کشف حجاب از سوی دو خانم در شهرستان طرقبه مشهد و برخورد غیرمتعارف یک فرد با این دو خانم، روابط عمومی دادستانی شهرستان از صدور حکم جلب برای این سه نفر خبر داد. به گزارش میزان، در اطلاعیه روابط عمومی دادستانی این شهرستان آمده است که ضمن دستور برای تحقیق در مورد چگونگی شکل‌گیری اصل ماجرا با دستور قضایی، حکم جلب آن فرد به اتهام توهین عملی و اخلال در نظم و همچنین ۲ خانم به اتهام ارتکاب فعل حرام به لحاظ تظاهر به کشف حجاب صادر شد. همچنین به صاحب واحد صنفی که این اتفاق در آن رقم خورده بود نیز جهت رعایت اصول شرعی و قانونی وفق مقررات تذکرات لازم داده شده است.
  

دیدار پدر مهسا امینی با پدر قاتل شهید عجمیان
دست آخر اینکه، امجد امینی، پدر مهسا امینی که نخستین دروغ‌های وی درباره بیماری‌های گذشته دخترش، زمینه‌ساز بروز جرقه‌های آشوب‌های سال گذشته بود، با پدر محمدمهدی کرمی، یکی از قاتلان شهید عجمیان که حکم اعدام وی اجرا شد، دیدار کرد. این دیدارها درحالی صورت گرفت که امجد امینی از ابتدا تلاش می‌کرد گرایش‌های سیاسی خود را پنهان کرده و صرفاً بر آنچه به اصطلاح خون‌خواهی فرزندش می‌خواند، متمرکز شود. اما این دیدار، آن هم با پدر یکی از قاتلان شهید عجمیان که ناجوانمردانه و به طرزی فجیع به شهادت رسید، بطلان ادعاهای سابق پدر مهسا امینی را روشن می‌کند. دیدار این دو فرد بر سر مزار مهسا امینی درحالی است که پدر محمدمهدی کرمی، به دلیل سوءرفتار فرزندش از وی شکایت کرده بود، اما امروز ترجیح داده از پسرش قهرمان بسازد!

جستجو
آرشیو تاریخی