صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۴

نتایج بررسی علت وقوع مشکلات پرداختی آموزش و پرورش در نوروز به رئیس جمهور اعلام شد

تخصیص کامل 38هزار میلیارد تومان اعتبار رتبه‌بندی معلمان در سال گذشته

پیرو دستور 29 اسفندماه رئیس جمهور به معاون اول برای بررسی بروز مشکلات پرداخت حقوق اسفند ماه و امتیازات قانون رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان، محمد مخبر 9 فروردین ماه، در نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی نتیجه بررسی‌ها و پیگیری‌ها را اعلام کرد. معاون اول رئیس جمهور در نامه خود، ابتدا به این مسأله اشاره کرد که با‌وجود وقوع این مسأله در ساعات پایانی سال، موضوع با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان امور اداری و استخدامی کشور، خزانه‌داری کل کشور، بانک مرکزی و بانک ملی و وزارت آموزش و پرورش بررسی و حقوق اسفند و اصلاحیه آن در حداقل زمان پرداخت شد، اظهار کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و بررسی اسناد و مدارک و توضیحات دست‌اندرکاران مشخص شد کوتاهی و نحوه اقدام وزارت‌ آموزش و پرورش علت اصلی بروز مشکل بوده است.
مخبر به راهکارها و اقدامات عاجل دولت برای حل مسأله اشاره کرد و افزود: برای حل مشکل و اجرای دقیق و قانونمند رتبه‌بندی معلمان نیز مقرر شد، با وجود برخی ابهامات در احکام صادره که در فرصت مناسب بررسی خواهد شد، برای رعایت‌ شأن و جایگاه معلمان علاوه بر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات (۳۸هزار میلیارد تومان) قانون مصوب، دولت نیز از حداکثر اختیارات قانونی خویش برای افزایش رقم مصوب استفاده کرده و بر این اساس مطالبات قانونی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و دوازده ماهه سال ۱۴۰۱ با فوریت محاسبه و پرداخت شود.
دستور آیت‌الله رئیسی به معاون اول برای حل اشکالات در پرداخت حقوق معلمان، 29 اسفندماه صادر شد. این دستور پس از آن صادر شد که اشکالاتی در پرداخت حقوق معلمان ایجاد شده و دریافتی‌های این قشر به روز و حتی ساعات پایانی سال رسید. با وجود این، گزارش‌ها، همچون اعلام مدیران بانک ملی ایران نشان داد که تسریع در پرداخت‌ها، با دستور رئیس جمهور و از منابعی چون بانک ملی صورت گرفت تا اشکالات قانونی یا قصورهای احتمالی در آینده رفع شود. رئیس جمهور اما با‌وجود این دستور برای تسریع در پرداخت، خواستار بررسی ریشه‌ای موضوع هم شد که نامه معاون اول رئیس جمهور، پاسخ به این درخواست و دستور رئیس جمهور است. مسأله دیگر در نامه آیت‌الله رئیسی به مخبر، در کنار رفع مشکل پرداخت در چهارچوب قانون، برخورد با قصور و تقصیرهای احتمالی مدیریتی بود. در همین راستا گزارش‌ها از احتمال تغییر برخی مدیران ارشد این وزارتخانه خبر می‌دهند.
جستجو
آرشیو تاریخی