صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۳

اخبــــار

رئیس‌جمهور در پیام نوروزی:
تلاش دولت برای تحقق وعده‌ها شبانه‌روزی خواهد بود
رئیس‌جمهور در پیام نوروزی به ملت ایران با بیان اینکه برنامه اصلی دولت در سال ۱۴۰۲ کنترل تورم همراه با رشد پایدار اقتصادی است، تصریح کرد: به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهم در سال جدید تلاش خادمان شما در دولت برای تحقق وعده‌ها، از جمله «بهبود معیشت مردم»، «فساد ستیزی»، «مهار تورم»، «تقویت تولید» و «افزایش اشتغال»، به صورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه خواهد بود.
 سید ابراهیم رئیسی سال ۱۴۰۱ را با وجود حوادث تلخ و شیرین و فراز و نشیب‌هایی که داشت سال قدرت مردم و قهرمانی ملت ایران و درخشش در میدان‌های سرنوشت‌ساز دانست و با یادآوری اغتشاشات پاییز به مثابه محصول طراحی‌های دشمنان ایران که تقریباً در یک‌سالگی دولت کلید خورد، افزود: در سال اول دولت، چند اتفاق مهم رقم خورد: «۱. شکست پروژه تحریم»، «۲. بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی» و «۳. افزایش اعتماد عمومی مردم». این موجب شد که بدخواهان ایران، به روی دیگر سکه تحریم یعنی آشوب روی بیاورند؛ شاخه دیگری از جنگ ترکیبی. تلاش کردند به وسیله آشوب‌ها پیشرفت کشور را مختل کنند، شکاف اجتماعی و سیاسی ایجاد کنند و ایران را در دنیا منزوی نمایند، اما ملت ایران در مقابل این توطئه بزرگ و چند لایه ایستاد و از انقلاب و از ایران دفاع کرد. رئیس‌جمهور با بیان اینکه کارِ کارستان مردم در ۲۲ بهمن تماشایی نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرد از حضور«امنیت‌ساز» و «قدرت‌آفرین» مردم قدردانی کرد.
آیت‌الله رئیسی سپس با ارائه آماری از موفقیت‌های اقتصادی بدست آمده در سالی که گذشت از جمله افزایش رشد ۹ ماهه تولید به ۳.۷ درصد و کاهش نرخ بیکاری به عدد 8.2 درصد که کمترین میزان در سال‌های اخیر است، افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار کارخانه و واحد تولیدی راکد یا نیمه راکد فعال شد. در بخش دانش‌بنیان‌ ۱۴۰ طرح مهم و کلیدی در بخش‌های انرژی، کشاورزی، فضایی، حمل ‌و نقل، تجهیزات پزشکی، زیست‌فناوری آغاز شد و اشتغال در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ۵۰ درصد افزایش یافت.
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به آشکار شدن ثمرات دیپلماسی متوازن و احیای سیاست همسایگی و منطقه‌گرایی در سال ۱۴۰۱، کنترل تورم همراه با رشد اقتصادی پایدار را برنامه اصلی دولت در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد و درباره رویکرد دولت در حوزه سیاست داخلی با تأکید بر اینکه جناح دولت، جناح انقلاب و مردم عزیز است، گفت: برنامه دولت، زمینه‌سازی برای مشارکت پر شور مردم و تشکیل مجلس قوی است. هر چه انتخابات مردمی‌تر و پر شورتر برگزار شود، برای کشور عزیز ما مطلوب‌تر است.
رئیس‌جمهور همچنین در نخستین روز از سال جدید در تماس تلفنی با رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تبریک سال نو خاطرنشان کرد: دولت در سال جدید با همه توان، بهبود اقتصاد و معیشت مردم و تحقق شعار سال را دنبال خواهد کرد. در این تماس تلفنی، رهبر انقلاب اسلامی نیز برای دولت در خدمت به مردم دعا و آرزوی توفیق کردند.

 

جمهوری اسلامی در واکنش به شهادت دو مستشار نظامی سپاه در سوریه اعلام کرد
رژیم صهیونیستی تاوان خواهد داد

جمهوری اسلامی اعلام کرد که به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن دو نفر از مستشاران نظامی کشور در خاک سوریه پاسخ کوبنده خواهد داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای که در روزهای اخیر منتشر کرد از به شهادت رسیدن «میلاد حیدری» از مستشاران نظامی سپاه پاسداران در روز یازدهم فروردین ماه و همچنین شهادت پاسدار سپاه اسلام «سروان مقداد مهقانی جعفرآبادی» که در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در سحرگاه جمعه گذشته (یازدهم فروردین ماه) به حومه دمشق سوریه مجروح شده بود، خبر داد.
سپاه در اطلاعیه خود با محکومیت سکوت و بی‌عملی مجامع مؤثر جهانی در قبال جنایت‌آفرینی‌ها و تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی و ادامه نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی یک کشور مستقل عضو سازمان ملل اعلام کرد که بی‌تردید جنایات رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی بی‌پاسخ نمانده و تاوان آن را خواهد داد. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه هم روز گذشته به این اقدام جنایتکارانه واکنش نشان داد و شهادت دو نفر از مستشاران نظامی کشورمان را بخشی از هزینه‌های مجاهدت ملت بزرگ ایران در مبارزه شجاعانه و مسئولانه علیه تروریسم تکفیری و حامیان شناخته شده آنان از جمله رژیم جعلی صهیونیستی خواند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی در این زمینه افزود: «بدیهی است خون این شهیدان والامقام هدر نخواهد رفت و جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پیگیری سیاسی و حقوقی این‌گونه اقدامات متجاوزانه و جنایتکارانه، حق خود را در پاسخ به تروریسم دولتی رژیم جعلی اسرائیل در زمان و مکان مقتضی محفوظ می‌داند».

جستجو
آرشیو تاریخی