صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

خبر و مصاحبه

دعوت تاج از عربستانی‌ها

مهدی تاج رئیس فدراسیون ایران با ارسال نامه‌ای به یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان از او برای حضور در کشورمان دعوت کرد. در نامه تاج آمده است: «خوشحالم که تمجیدها و درودهای خود را به شما و جامعه فوتبال عربستان سعودی برسانم. همه اذعان دارند که ایران و عربستان سعودی دو قدرت فوتبال در سراسر این قاره هستند. من قویاً معتقدم که باید گام‌های بیشتری برای هدف قرار دادن موفقیت‌ها و دستاوردهای بیشتر فوتبال در هر دو کشور برداشته شود. افتخار من این است که دعوت رسمی فدراسیون فوتبال ایران را از شما و دبیر کل عربستان سعودی برای دیدار از فدراسیون فوتبال ایران تقدیم کنم. در آخر از پیام تبریک محبت‌آمیز شما به مناسبت قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ فوتبال ساحلی قدردانی می‌کنم.» این پیام نشان می‌دهد که با آغاز دوباره روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، تیم‌های این کشور نیز به ایران می‌آیند تا دوباره در خاک کشورمان مسابقه بدهند و مشکل میزبانی حل شود.

 

سردار آزمون در گفت‌وگوی اختصاصی با «ایران»: 
اگر می‌دانستم هوادار شالکه
 از دنیا رفته شادی نمی‌کردم

هفته بیست‌وششم رقابت‌های فوتبال آلمان (بوندس‌لیگا) شنبه پیگیری شد و در یکی از این دیدارها بایرلورکوزن با سردار آزمون توانست با 3 گل شالکه را شکست دهد. مهاجم ایرانی لورکوزن از دقیقه ۶۶ به جای امینه آدلی به زمین آمد و در وقت‌های اضافه این دیدار با ضربه‌ سر دیدنی سومین گل تیمش را به ثمر رساند تا سهمی در برتری لورکوزن در این هفته داشته باشد. ستاره ایرانی لورکوزن ارسال موسی دیابی را با یک ضربه سر، آن هم تقریباً از روی نقطه پنالتی، تبدیل به گل کرد. سردار همیشه نشان داده که چه توانایی بالایی در زدن گل با ضربات سر دارد و حالا یک بار دیگر این قابلیت فوق‌العاده خود را، آن هم در بوندس‌لیگا، به رخ کشید. آزمون در اکثر بازی‌های این فصل از مسابقات بوندس‌لیگا به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و در برخی از دیدارها موفق شد گلزنی کند. طبق آمار سردار آزمون در این فصل برای لورکوزن تنها ۴ بازی به میدان رفته و در کل ۱۸۱ دقیقه برای تیم آلمانی بازی کرده است اما در این مدت کوتاه زهردار نشان داده و ۳ گل به ثمر رسانده است. این آمار نشان می دهد مهاجم ملی پوش ایرانی هر 
۶۰ دقیقه برای لورکوزن یک گل به ثمر رسانده است.
پس از مسابقه سردار آزمون در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار «ایران» گفت:« در حین بازی با شالکه یکی از هواداران این تیم سکته کرد و تلاش پزشکان برای احیای او بی‌فایده بود و متأسفانه این هوادار در ورزشگاه درگذشت. اگر می‌دانستم این هوادار حین بازی از دنیا رفته، به احترام او بعد از گل شادی نمی‌کردم.»

 

نبود VAR بازهم دردسرساز شد

در شروع دوباره بازی‌های لیگ برتر در سال 1402 که با برگزاری بازی‌های هفته بیست و چهارم رخ داد، نبود VAR موضوعی بود که دوباره حسابی توی ذوق زد و مسأله ساز شد. چرا که در بازی مس رفسنجان و پرسپولیس، پنالتی به سود شاگردان
 یحیی گل محمدی اعلام شد که بنابر اعلام نظر کارشناسان داوری، خطای آن در بیرون از محوطه جریمه بود و با اینکه اخراج مدافع مس درست بود اما نباید پنالتی اعلام می‌شد اما این پنالتی گرفته و توسط گئورگی گولسیانی به گل تبدیل شد تا پرسپولیس 1-0 برنده شود که اعتراض شدید مس و محمد ربیعی سرمربی این تیم را در پی داشت. در بازی سپاهان و صنعت نفت هم ارسال میلاد زکی‌پور از سمت چپ، با ضربه سر رامین رضاییان به سمت دروازه رفت و کمک داور تشخیص داد توپ از خط دروازه رد شده تا تک گل سپاهان، این‌گونه به ثبت برسد که این موضوع اعتراض شدید نفتی‌های در خطر سقوط را در پی داشت. بردی که باعث شد شاگردان مورایس با 52 امتیاز جایگاه‌شان را در صدر جدول تقویت کنند. تراکتور هم این هفته پرگل‌ترین برد را با پیروزی 5-1 مقابل نفت مسجدسلیمان به دست آورد و محمد عباس‌زاده هم با دبل در این بازی، 10 گله شد و به صدر جدول گلزنان رفت. در آن سو هم ابراهیم اشکش سرمربی نفت تلویحاً به سقوط مسجدسلیمانی‌ها اعتراف کرد. تساوی 1-1 مس کرمان و آلومینیوم، شکست 2-1 ملوان برابر هوادار، باخت 2-0 پیکان برابر فولاد که با عربی و انگلیسی و آلمانی حرف زدن علیرضا منصوریان همراه بود، از دیگر نتایج رخ داده این هفته بود. نساجی هم چهارمین میزبان بازنده این هفته بود که 2-1 به گل گهر باخت. استقلال هم اگرچه 2-0 ذوب آهن را برد اما پرداخت نشدن مطالبات استراماچونی کام هواداران این تیم را تلخ کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی