حوادث جهان

سیل، زلزله زدگان ترکیه را برد

 وقوع سیل در دو استان زلزله‌زده ترکیه جان 17 نفر را گرفت. به گزارش آسوشیتدپرس، به دنبال بارندگی شدید روز چهارشنبه، ناگهان سیل در خیابان‌های استان‌های آدیامان و شانلی‌اورفه جاری شد و هر چه بر سر راه داشت از جمله خودروها را با خود برد و منازل، چادرها و اسکان‌های موقت زلزله‌زدگان را زیر آب برد و تلفات انسانی بر جای گذاشت.  بر اساس آخرین خبرها، امدادگران روز پنجشنبه جسد سه نفر را در میان گل‌ولای و آوار به‌جا مانده از سیل در شانلی‌اورفه پیدا کردند و به این ترتیب شمار قربانیان به ۱۷ نفر افزایش یافت. بیشتر تلفات هم مربوط به همین منطقه بوده است. در آدیامان نیز یک خانه کانتینری که خانواده‌ای از بازماندگان زلزله در آن اسکان داشتند زیر آب رفت و دو نفر غرق شدند. یک پرستار و کودک دو ساله‌اش نیز همچنان ناپدید هستند. به گزارش یورونیوز،  روز پنجشنبه یک زمین‌لرزه‌ نیز قدرت ۴.۸ ریشتر شهر «بولو» در شمال‌شرق ترکیه و در فاصله ۲۶۰ کیلومتری استانبول را لرزاند و مردم از ترس روانه خیابان‌ها شدند. این زمین‌لرزه تلفاتی در پی نداشته است.

 

21 کشته در انفجار معدن کلمبیا

 شمار قربانیان حادثه انفجار در معدن زغال‌سنگ کلمبیا به ۲۱ نفر افزایش یافت. به گزارش دویچه وله، زمانی که خبر انفجار در این معدن زغال‌سنگ برای اولین بار در روز چهارشنبه اعلام شد، مشخص شد ۱۱‌معدنچی جان خود را از دست داده و ۱۰ نفر دیگر نیز همچنان ناپدید هستند. با این حال مقامات کلمبیا اعلام کردند که شمار قربانیان این حادثه به ۲۱ نفر رسیده است. گفته می‌شود این انفجار ناشی از انباشته شدن گاز در این معدن بوده است.

 

۱۰ کشته در آتش‌سوزی یک خانه

آتش‌سوزی یک ساختمان مسکونی در ناحیه «کوهستان زیرین» پاکستان 10 کشته بر جای گذاشت.به گزارش اکسپرس تریبیون، صبح جمعه  خانه‌ای در ایالت «خیبرپختونخوای» پاکستان به دلیل نامشخصی آتش گرفت و  سقف آن نیز ریزش کرد که منجر به زیر آوار ماندن ساکنان خانه شد. خودروهای امداد و نجات آتش‌نشانی و آمبولانس‌ها در محل وقوع این حادثه حاضر شدند و عملیات امداد و نجات را آغاز کردند. همچنین نیروهای امدادی از مناطق اطراف نیز برای انجام عملیات امداد و نجات فراخوانده شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در این حادثه 10 نفر جان باخته و ۱۳ نفر نجات یافته‌اند و سه نفر از آنها نیز به دلیل مصدومیت به بیمارستان منتقل شده‌اند. به گفته نیروهای امدادی، یک نفر دیگر همچنان ناپدید و علت وقوع این حادثه نیز در دست بررسی است.

 

 خروج ۲ قطار از ریل در امریکا

دو قطار روز پنجشنبه در حوادث جداگانه‌ای در ایالت‌های آریزونا و واشنگتن در ایالت متحده امریکا از ریل خارج شدند. برابر اعلام منابع خبری از قطاری که در ایالت واشنگتن از ریل خارج شد، چندین گالن سوخت دیزل به بیرون نشت کرده و وارد خاک شده است. تاکنون مصدومیتی ناشی از این حوادث گزارش نشده و علت وقوع آنها نیز در دست بررسی است. اما از همان دقایق اولیه تیم‌های امدادی به محل وقوع این حوادث اعزام شده و عملیات پاکسازی را آغاز کردند. «آنیتا مورتنسن»، یکی از مقامات پلیس آریزونا نیز اعلام کرد که قطاری در نزدیکی شهر «تاپاک»، نزدیک مرز ایالت با کالیفرنیا و نوادا از ریل خارج شد. وی هیچ اشاره‌ای به نشت مواد خطرناک از واگن واژگون شده این قطار نکرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی