صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و دو - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و دو - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

خبر در خبر

  مهدی پایدار، کارشناس میراث فرهنگی گفت: بوشهر از موقعیت استراتژیکی در کشور برخوردار است و علاوه بر آن زیبایی‌های چشم‌نوازی دارد که بسیاری از آنها از دید مسافران پنهان است.
 سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توصیه ما این است که به لحاظ فرهنگی و اجتماعی باید همیشه سلامت لازم در مراکز اقامتی وجود داشته باشد.
 حسن محمدی‌ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: در آستانه عید نوروز در سطح شهر اتفاقات مبارکی مشاهده خواهد شد. پوسترها و اقلام تبلیغاتی که برای نصب آماده شده بود و به علت طوفان به تعویق افتاد، در آستانه نوروز استفاده خواهد شد.
 ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اعلام کرد: ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار مسافر از ۱۶ تا ۲۴ اسفند ماه وارد استان شدند.
 محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، تأکید کرد: مدیرانی که با صنعت گردشگری مرتبط هستند می‌توانند به گونه‌ای برای ساعات بین افطار تا سحر برنامه‌ریزی کنند که مردم بتوانند از ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی خود بهترین استفاده را داشته باشند.
 علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران از دستگیری یک شکارچی متخلف در «ورجین» خبر داد و گفت: در پی تحقیقات بیشتر از این متهم مشخص شد، وی از شکارچیان سابقه‌دار بوده و در سنوات گذشته نیز پرونده قضایی داشته که منجر به محکومیت حبس و ضبط سلاح شکاری او به نام دولت شده است.
 محسن موسوی ‌خوانساری، عضو هیأت مدیره انجمن آب و خاک پایدار ایران گفت: تقریباً نیمی از ۶۰۰ آبخوان‌ آب زیرزمینی دشت‌های کشور در آستانه خشک شدن کامل قرار دارند و شوری آب‌های استحصالی به‌وسیله چاه در سطح کشور دو برابر شده است.
 قادر شیروان، یک باستان‌شناس از تخریب کامل دو عمارت شاخص تاریخی در شهرستان نرماشیر کرمان به خاطر ساخت پارکینگ خبر داده و گفت: پیش‌تر به تخریب‌های شهر کهن نرماشیر و دادخواهی میراث‌دوستان منطقه در این زمینه پرداخته بودم، ولی متأسفانه واکنش مناسبی از سوی میراث فرهنگی استان دیده نشد.
 علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از بازگشایی منطقه نمونه گردشگری متین‌آباد و سرای عامری‌های کاشان در آستانه نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بر رعایت تمامی شئونات اسلامی در بناها و محوطه‌های تاریخی و گردشگری استان اصفهان تأکید داریم و در کنار آن نسبت به اقتصاد کسب‌وکارهای گردشگری و آرامش و آسایش گردشگران نیز همواره اهتمام داریم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی