صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۷

اخبار

عملیاتی شدن قطار سریع السیر مشهد-تهران در ۱۴۰۲
وزیر راه و شهرسازی از عملیاتی شدن قطار سریع السیر مشهد-تهران در سال آینده خبر داد.به گزارش مهر، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح ۵۰۰ دستگاه انواع ناوگان گفت: در آستانه سال جدید از همه اتفاقات خوب و بد سال ۱۴۰۱ درس بگیریم تا در سال ۱۴۰۲ سال متفاوت‌تری برای خدمت به مردم پیش رو داشته باشیم.
وی افزود: هم‌اکنون در نقطه اوج تقاضا هستیم حتی در بنادر نیز شاهد تقاضای قابل توجه هستیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح شرمنده مردم نشویم به طوری‌که قصد داریم سال متفاوتی را برای سال آینده رقم بزنیم.
بذرپاش با تأکید براینکه سال بعد را باید سال رکوردها بگذاریم افزود: سال ۱۴۰۲ قطعاً سال پیشرفت در حوزه‌های مختلف در صنایع حمل و نقل است حتی مجوزهای لازم را به بخش خصوصی دادیم تا لکوموتیو مورد نیاز کشور را تأمین کنند.وی در پایان اظهار کرد: قطار سریع السیر مشهد-تهران و تهران‌-مشهد عملیاتی خواهد شد.

 

الزام وارد کنندگان موبایل به ایجاد سامانه شفافیت
واردکنندگان تلفن همراه، متعهد به ایجاد سامانه شفافیت فروشگاهی و ارتقای خدمات پس از فروش می‌شوند و رتبه‌بندی آنان بر این اساس انجام خواهد شد.
علیرضا شاهمیرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ما هنوز از قابلیت‌های سامانه همتا به صورت کامل بهره نبرده‌ایم و در صورت استفاده درست از این ظرفیت، حقوق مصرف‌کننده به لحاظ قیمت و اطمینان از اصالت گوشی و حتی خدمات پس از فروش و گارانتی بسیار بهتر رعایت خواهد شد.
معاون وزیر صمت، با اشاره به مصوبه ۲۲ اسفند کارگروه خدمات پس از فروش وزارت صمت، تصریح‌کرد: همه واردکنندگان تلفن‌های همراه از ابتدای سال ۱۴۰۲ متعهد می‌شوند که ثبت اسناد تجاری گوشی‌های موبایل و وسایل ارتباطی سیمکارت خور را در تمام زنجیره توزیع تا مصرف‌کننده نهایی طبق مقررات انجام دهند و بر عوامل خود نظارت کنند و رتبه‌بندی آنان بر این اساس انجام خواهد شد. همچنین از ابتدای ۱۴۰۲ تعهدات لازم الاجرایی از آنان اخذ خواهد شد و در صورت عدم ارائه این تعهدات، اجازه واردات به ایشان داده نخواهد شد.

 

دلایل حذف برخی متقاضیان خودروهای وارداتی
پس از نوبت‌دهی به متقاضیان خودروهای وارداتی برخی متوجه حذف خود از سامانه شدند. امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، در تشریح مهمترین دلایل حذف برخی متقاضیان خودروهای وارداتی، گفت: تکمیل نشدن فرایند وکالتی کردن حساب، تکمیل نشدن فرایند ثبت‌نام، دارا نبودن یکی از شرایط عمومی (مانند داشتن پلاک فعال و غیره) و نبود موجودی کافی در حساب وکالتی از جمله دلایل حذف به شمار می‌آیند. قالیباف افزود: در حال حاضر گزینه انصراف فعال است و بانک‌ها باید بلافاصله نسبت به رفع انسداد وجه افرادی که انصراف می‌دهند اقدام کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی