صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم چهار شنبه 24 اسفند را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

  «سیف‌محمد عبید الزعابی» سفیر امارات متحده عربی در تهران، روز گذشته در دیدار با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد که با هرگونه وارد شدن خسارت به ایران مخالفیم و همه تضمین‌ها را در این خصوص ارائه می‌کند که هیچ‌کسی نمی‌تواند با حضور در امارات از کشور ما برای ضربه زدن به ایران استفاده کند. حال چه این مسائل نظامی، امنیتی، اطلاعاتی یا در هر زمینه دیگری باشد.
رئیس مجلس نیز در ابتدای این دیدار سیاست قطعی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم را توسعه روابط با کشورهای همسایه عنوان کرد و افزود: ارتباط نزدیک ایران و امارات و سایر کشورهای منطقه باعث ایجاد امنیت در منطقه و رشد و توسعه این کشورها می‌شود. وی همچنین نسبت به حضور و طراحی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس برای برهم زدن امنیت این منطقه هشدار داد.
 
  محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه اجازه نخواهیم داد از کشورمان به کشورهای همسایه تعرض شود، از توافق ایران و عربستان استقبال کرد.
 
  دولت چین، محدودیت‌های مسافرتی به ۶۰ کشور، از جمله ایران را لغو کرد و نام ایران را بار دیگر به فهرست مقاصد گردشگری چین بازگرداند. بنابر آنچه دولت چین اعلام کرده است این محدودیت‌ و ممنوعیت از سال ۲۰۲۰ همزمان با همه‌گیری کرونا برقرار شد و اکنون بتدریج لغو شده است.
 
  عمان فهرست کشورهای واجد شرایط ورود بدون روادید به این کشور  را منتشر کرد. بر این اساس ۱۰۳ کشور از جمله ایران، واجد شرایط سفر به کشور عمان بدون نیاز به دریافت روادید به مدت ۱۴ روز شدند.
 
  طومار شکایت اموال غارت شده مردم ایران توسط «جمعیت طلبکاران شاه» تحویل عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور شد. امضاکنندگان این طومار، خواستار پیگیری اموال به سرقت‌رفته مردم ایران از طریق مراجع قضایی بین‌المللی توسط قوه قضائیه و دادستان کل کشور شدند.
 
  آخرین نماز جمعه تهران در سال ۱۴۰۱ به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری در مصلای امام خمینی(ره) اقامه می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی