صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

خبر در خبر

 رخشنده خو، سرپرست گروه مرمت کاخ جنوبی تخت جمشید از مرمت کاخ شورا در مجموعه جهانی تخت جمشید تا پایان فروردین ماه سال آینده خبر داد.

   علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور بر اجرای برنامه ملی مسیر سبز - ایران پاک در آستانه نوروز ۱۴۰۲ تأکید کرد.

   محمدرضا مسلمی، رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: حفظ مراتع این استان نیازمند گسترش طرح‌های مرتع‌داری و مشارکت بهینه بهره‌برداران در حفاظت از این عرصه‌های طبیعی بویژه در مدیریت و جلوگیری از کوچ زودهنگام است.
 حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و ثبت تصویر پلنگ ایرانی برای دومین بار در روزهای گذشته در منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر خبر داد.

  سعید ریگی، سرپرست معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ارزیاب بین‌المللی و عضو اصلی شورای عالی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو برای بررسی امکان راه‌اندازی و ثبت این منطقه به عنوان ژئوپارک در سازمان جهانی یونسکو حضور پیدا کرد.

 سیــــد عــــزت‌اللـــه ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نوروز کهن‌ترین جشن بشری است و سابقه آن با طبیعت گره خورده است.
   با فرا رسیدن بهار ۱۴۰۲، مرغان دریایی یا به اصطلاح مردم بومی بوشهر «شالوها» نخستین میهمانان خلیج‌فارس هستند که مانند سال‌های قبل این روزها به ساحل خلیج فارس در استان بوشهر رسیده‌اند.

   اسمـــاعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از فراهم شدن امکان راه‌اندازی میکروهتل در ایران خبر داده و گفت: با توجه به جدید بودن این طرح، در حال حاضر امکان صدور پروانه فعالیت فراهم شده، اما در صورت استقبال از آن، ضوابط فنی و ارزیابی برای میکروهتل‌ها تدوین خواهد شد.

 حمیدرضا  محمدحسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در آستانه نوروز ۱۴۰۲ خط گردشگری دریایی بندر شهید حقانی به جزیره هنگام؛ جزیره‌ای از مجموعه جزایر خلیج‌فارس در نزدیکی قشم راه‌اندازی شد.

 عبدالحسین محمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: بهره برداران مراتع این استان تا پایان سال‌جاری فرصت دارند نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی