صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و نه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و نه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۹

اخبار

۱۵ هزار تن میوه شب عید  آماده توزیع شد
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از توزیع ۱۵ هزار تن میوه شب عید در سراسر کشور خبر داد و گفت: این میزان میوه شب عید شامل سیب درختی و پرتقال ۱۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود.
به گزارش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، «محمدعلی نیکبخت» با بیان اینکه زمان توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند تا ۱۳ فروردین انجام خواهد شد، افزود: اتحادیه‌ها قیمت میوه را در هر استان تعیین می‌کنند و عرضه آن ۱۰ درصد پایین‌تر از قیمت روز به فروش خواهد رسید.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: سیب درختی و پرتقال، میوه ذخیره شده شب عید است، براساس دستورالعمل ابلاغ شده و توافق انجام شده، قرار شد اتحادیه‌ها، میوه را تأمین کنند و با ارزیابی‌های انجام شده، قیمت میوه را ۱۰ درصد پایین‌تر از قیمت روز به فروش برسانند، تعیین قیمت نیز با نظارت کمیته استانی در داخل خود استان‌ها انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه واگذاری مسئولیت‌ها و تصدی‌ها به بخش خصوصی یک تجربه جدید است، گفت: با نظارتی که از سوی کمیته ملی راهبردی و سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام شد کار به درستی پیش رفته است و تاکنون ۱۵ هزار تن میوه شب عید تأمین شده و در داخل استان‌ها آماده توزیع است.

 

افزایش فعالیت ‌واحدهای گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی در ایام نوروز
فعالیت ‌واحدهای گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی در ایام نوروز افزایش می‌یابد. به گزارش روابط عمومی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور در نامه‌ای به تمامی رؤسای سازمان جهاد کشاورزی سراسر کشور، خواستار تشدید فعالیت‌ها و هوشیاری واحدهای گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز شد.
در این نامه خطاب به رؤسای سازمان جهادکشاورزی استان‌ها آمده است؛ با عنایت به مصوبات بیست‌ویکمین جلسه قرارگاه مرکزی صدور اسناد و حفـظ کـاربری و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و نیز مصوبات شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال و تأکید رئیس قوه قضائیه و همچنین وزیر جهاد کشاورزی، مبنی بر ضرورت برنامه‌ریزی، نظارت مستمر و دقیق بر اراضی کشـاورزی و برخورد قاطع و سریع بـا متصرفان اراضی دولتی و متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در حریم و خارج از حریم شهرها، لازم است برای جلوگیری از سوءاستفاده اشخاص و سودجویان و فراهم کردن موجبات تضییع حقوق بیت‌المال ناشی از ساخت ‌وسازهای غیرمجاز در ایام تعطیلات نوروزی، مدیران امور اراضی استان و جهادکشاورزی شهرستان‌ها، ضمن هماهنگی لازم بـا دسـتگاه‌های اجرایی از جمله مراجع قضایی، فراجا، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، بنیاد مسکن، شهرداری، بخشداری و... ترتیبی اتخاذ کنند تا نسـبت به راه‌اندازی گشت‌های مشترک و اطلاع‌رسانی فوری هرگونه تغییر کاربری و ساخت‌‌وساز غیرمجاز به مراجع ذیصلاح اطلاع داده شده و برخورد قانونی با متخلفان صورت پذیرد.
 
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی